Kvinnors sexism
Här delar vi med oss på ett öppet sätt utan ironi och påhopp.
Hur ser den kvinnliga sexismen ut?
Var finns den?
Vilka erfarenheter har du av kvinnors kränkningar?
Här delar vi med oss på ett öppet sätt utan ironi och påhopp.
Hur ser den kvinnliga sexismen ut?
Var finns den?
Vilka erfarenheter har du av kvinnors kränkningar?
Så det finns ingen kvinnlig sexism?
Män kanske inte bryr sig så mycket
Män kanske inte bryr sig så mycket
Det som jag spontant tänker på är kvinnors sexism på film (speciellt komedier) - att det ska vara ?roligt? när kvinnor är lika sviniga mot män som män kan vara mot kvinnor. Vid såna tillfällen brukar min pojkvän säga, ?Där ser du, tjejer håller också på? och jag bara suckar. Ja, på film ja, men det är ju för att den som gjort filmen vill ha det så av någon anledning.
Det som jag spontant tänker på är kvinnors sexism på film (speciellt komedier) - att det ska vara ?roligt? när kvinnor är lika sviniga mot män som män kan vara mot kvinnor. Vid såna tillfällen brukar min pojkvän säga, ?Där ser du, tjejer håller också på? och jag bara suckar. Ja, på film ja, men det är ju för att den som gjort filmen vill ha det så av någon anledning.
Att det är ok att skämta om "små" kukar tycker jag är ett bra exempel på kvinnlig sexism.
Jag är mörkhyad.
Får ofta från kvinnor könsrelaterade skämt. Just för att jag är svart.
Visst, på ett sätt är det smickrande. Ändå svårt att frångå det faktum, det är regelrätt metoo varning på skämten.
Att det är ok att skämta om "små" kukar tycker jag är ett bra exempel på kvinnlig sexism.
Så du menar att det inte existerar kvinnlig sexism irl?
Jag tycker inte det är så mkt sexismen som är det jobbiga mer dubbelstandarden. Ett utmärkt exempel på detta är när Jennifer Lawrence berättade en historia om hur hon förstörde en mans kläder och hans egendom, pga av han blev sur när hon inte ville ta en bild med han. Denna historien fick hon applåder för, medans om en man hade gjort så mot en kvinna så hade han blivit karriärlös och antagligen trakasserad i hela livet efter incidenten.