Någon som fått sitt överviktiga barn att växa i sin vikt?
Min dotter fyller 4 år till våren och har legat konstant på övervikt sedan hon var 3 månader (alltså även då hon endast helammade) druckit välling har hon aldrig gjort. Hon ligger på övre kurvan på övervikt (ligger under på längden) och hon ligger konstant på samma viktkruva. vi trodde att hon skulle börja smalna av vid 2,5 år sålder då hon började springa mer. Vi har tagit ämnesomsättningsprov på bum och det är normalt. vi har även fört matdagbok en vecka hemma och på förskolan som dietist granskat och sagt ser bra ut. det enda som dietisten tyxkte att vi kunde byta ut var macka till mellanmål och äta en frukt eller en skål med fil samt äta mer grönsaker före maten. rör på sig gör hon mycket. vi äter hemlagad mat. När jag tar upp detta med förskolan menar de att min dotter inte äter mycket mat utan normalt som de andra och 1-2 mackor till mellanmål. min fråga är om det är någon här som haft överviiktiga brarn som lyckats vända kurvan? barn ska inte gå ned i vikt men växa i den. vilka förändringar gjorde ni då? smååter gör vi inte och ingen läsk. varken jag eller pappan är överviktiga mn på min sida av släkten finns tendens till övervikt och fetma.jag är rolig att det inte kommer att försvinna av sig själv