• Remmens

    Ny gruppvåldtäkt i Malmö!

    En kvinna utsattes för gruppvåldtäkt i Malmö i helgen.

    "Polisen får strax innan 03-tiden information om en yngre kvinna som blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt av flera gärningsmän i Sofielund. Kvinnan har skador och förs med ambulans till sjukhus. Brottsplatsen, Palmgatan/Hasselgatan, spärras av för teknisk undersökning"

    polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-12-16-0252-Valdtakt-Malmo/

    Något vi tyvärr tycks tvungna att vänja oss vid. Vad tycker ni om utvecklingen?

  • Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!
  • Anonym (D.D.)

    Blir urförbannad när jag läser om sådant här.

  • Anonym (D.D.)

    Samtidigt kan man undra vad en kvinna gör ute 02:30 i ett av Malmös farligaste områden.

  • karolina17

    Alla kvinnor/ tjejer som går ensamma borde ha peppar sprej eller järnknoge i fickan. Dessutom självförsvar i undervisning i skolan.

  • Anonym (För helvete!)
    Anonym (D.D.) skrev 2017-12-17 10:35:30 följande:

    Samtidigt kan man undra vad en kvinna gör ute 02:30 i ett av Malmös farligaste områden.


    Inte särskilt konstigt alls. Om du är på väg hem från en utekväll är man ju själv eller på väg hem från jobbet om du jobbar natt. Fattar ni hur kvinnor har det?. Snart kommer ingen våga ha nattjobb och vården blir lidande pga dessa as till vidriga våld tex. Var aldrig rädd i de kvarteren, väldigt mysiga faktiskt med villor och blandad miljö. Nu är det dax för media att  berätta vilka våldtäktsmännen är och sluta skydda dessa monster. Utvisa alla förövare direkt eller varför inte införa dödsstraffet igen. Senaste tidens händelser och rapporteringar får mig dessvärre att misstänka alla män och tro att de allra flesta är onda..tragisk utveckling och läskigt för samhället! Musikhjälpen och Metoo har varit brutala ögonöppnare. Nu räcker det faaaan!
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (För helvete!) skrev 2017-12-17 12:47:31 följande:

    Inte särskilt konstigt alls. Om du är på väg hem från en utekväll är man ju själv eller på väg hem från jobbet om du jobbar natt. Fattar ni hur kvinnor har det?. Snart kommer ingen våga ha nattjobb och vården blir lidande pga dessa as till vidriga våld tex. !


    Det hade inte varit konstigt 1970 eller ens 1990. Fast det är 2017 nu. Det är rimligt att man anpassar sig efter samhällets utveckling.
  • Anonym (D.D.)
    karolina17 skrev 2017-12-17 11:53:46 följande:

    Alla kvinnor/ tjejer som går ensamma borde ha peppar sprej eller järnknoge i fickan. Dessutom självförsvar i undervisning i skolan.


    Pepparspray är ett vapen och olagligt att inneha.
  • AmericanMommy
    karolina17 skrev 2017-12-17 11:53:46 följande:

    Alla kvinnor/ tjejer som går ensamma borde ha peppar sprej eller järnknoge i fickan. Dessutom självförsvar i undervisning i skolan.


    Istället för att ha undervisning i självförsvar i skolan för tjejer så kanske de borde ha undervisning för pojkar att man inte ska våldta.
  • Abegayle70
    karolina17 skrev 2017-12-17 11:53:46 följande:

    Alla kvinnor/ tjejer som går ensamma borde ha peppar sprej eller järnknoge i fickan. Dessutom självförsvar i undervisning i skolan.


    Anonym (D.D.) skrev 2017-12-17 16:14:45 följande:
    Pepparspray är ett vapen och olagligt att inneha.
    Jag hade också pepparspray och knogjärn med mig när jag gick ensam, den jävel som hade försökt med mig hade fått kämpa.

    have a dream for breakfast and another one for life
  • Anonym (Avenger)

    Jag känner en fruktansvärd sorg för att kvinnor inte ska kunna vistas ute nattetid.

    Naturligtvis måste förrövarna bli lagförda, straffade och utvisade ur landet.

Svar på tråden Ny gruppvåldtäkt i Malmö!