• BumbleBleech

singel för alltid.

Hej! Jag har en fundering. Kan man vara singel för alltid? Alltså att man vet om det i magtrakten? Inte att det inte känns "rätt"? När man ser sina tjejkompisar med förhållanden känns det som att de är så vuxna och duktiga medan man tänker på sig själv och undrade varför det gick åt helvete, kanske man inte löd mannens order -.-, var för "på" eller ligga för mycket. Inte vet jag.  

Jag har börjat undra och jag är uppriktigt ledsen hur man kan göra. Det är sorgligt att komma hem till en tyst lägenhet, att aldrig krama någon, att aldrig bli stött på (även om jag stöter). Kan det vara så att män är rädda för självsäkra tjejer? Något vet jag i alla fall att detta livet inte är roligt. 

Hur fan ska man göra då? 

• Svar på tråden singel för alltid.
  • Anonym (Varför)

Vad tror du själv att det beror på? Hur beter du dig med killar. Utseende, ålder,förväntningar, desperat, kall, krävande osunda förväntningar etc?

Tror tyvärr att man kan ha fel inställning och att det som du kallar din känsla inom dig kan vändas till en uppfyllande profetia och bli sann. Jag tror tricket är att börja intala dig/bestämma dig för att det ska hända så kommer kärleken.

• SpG

Klart man kan vara singel för alltid.. Finns dock inget som säger att man måste vara det.

Vill man ha ett förhållande som bygger på ömsesidig respekt och kärlek bör man dock vara försiktig med tankar som "kanske jag inte löd mannens order".

Finns väldigt många singlar där ute, men låter som du först får bestämma dig vad det är du letar efter.

• Anonym (Tjipp)
    BumbleBleech skrev 2017-12-17 11:25:43 följande:

Hej! Jag har en fundering. Kan man vara singel för alltid? Alltså att man vet om det i magtrakten? Inte att det inte känns "rätt"? När man ser sina tjejkompisar med förhållanden känns det som att de är så vuxna och duktiga medan man tänker på sig själv och undrade varför det gick åt helvete, kanske man inte löd mannens order -.-, var för "på" eller ligga för mycket. Inte vet jag.  

Jag har börjat undra och jag är uppriktigt ledsen hur man kan göra. Det är sorgligt att komma hem till en tyst lägenhet, att aldrig krama någon, att aldrig bli stött på (även om jag stöter). Kan det vara så att män är rädda för självsäkra tjejer? Något vet jag i alla fall att detta livet inte är roligt. 

Hur fan ska man göra då? 

Jodå. Jag insåg att jag skulle vara singel för alltid när min syster gifte sig och jag fortfarande inte var i närheten av att träffa någon. Jag gick all-in på bröllopet, eftersom jag visste att jag aldrig skulle få något eget. Jag gav upp. Förberedde mig för att vara själv för alltid och började satsa på mina hobbies.

Tre månader efter bröllopet träffade jag mannen som jag nu är gift med.
Svar på tråden singel för alltid.