Är min man intresserad av sin kollega?
Jag och min man har varit tillsammans i 15 år och vi har en 9-årig dotter. Han är chef på ett större företag och jobbar väldigt mycket. Många sena kvällar och även helger. Han lever sitt jobb och i perioder träffas vi inte så mycket. Jag har också ett ganska krävande chefsjobb men vi hjälps åt med vårt barn och jag tycker vi har ett bra äktenskap.
Han började på ett nytt jobb för ett par år sedan och jag har hyfsad koll på de kollegor han jobbar mest med. Han jobbar i en väldigt mansdominerad branch och oftast finns det inte kvinnor i toppskiktet. Nu tycker jag mig ha märkt att han pratar lite mer om en kvinna som har en rådgivande roll i hans företag och som sitter i hans ledningsgrupp. Han har jobbat mycket mer med henne de senaste månaderna. Hon har hjälpt honom med lite jobbiga saker på hans arbetsplats. Han smsar henne ofta, även på helger och kvällar. Jag har kollat hans telefon och det är inget personligt utan tjänst, även om jag anser att en del saker hade han inte behövt smsa om utan att det kunnat vänta till måndagen.
Han har skickat bilder till henne från löparrundor mm (på naturen etc) och önskat trevlig helg. Han berömmer henne också för att hon gör ett bra jobb mm. Han undertecknar inte sina sms med namn och han skickar ibland glad smily vilket jag kan tycka är lite "personligt" till en person i sin ledningsgrupp?!
Han jobbar mycket med den här kvinnan. Jag vet att hon är yngre än honom, att hon är gift och har barn. Jag har aldrig träffat henne.
De är inte vänner på sociala medier, men när jag kollar hans telefon så ser jag att han ibland ringer henne från bilen på väg hem. Det gör han med manliga kollegor med så det behöver ju inte betyda något.
Vad tror ni? Kan det vara något mellan honom och denna kollega? Även om han inte "gjort något", kan det vara så att han har ett gott öga till henne?
Borde jag göra något? Känns dumt att "konfrontera honom" om det inte är något...