• Anonym (Kaffedraken)

    Landstinget vägrar verkställa LSS-insatser

    I maj 2017 meddelade Kammarrätten i Sundsvall dom i LSS-målet att jag har rätt till insatser enligt LSS 9§ 1. Trots domen vägrar LSS Råd & Stöd i Norrbottens läns landsting verkställa insatserna och menar att jag agerat utanför normen och är därför körd i deras organisation.

    Jag har sammanställt de skrivelser jag i min förtvivlan skickat till LSS-organisationen medan dom hela tiden lagt locket på och gjort polisanmälningar istället för att kommunicera med mig.

    [url=bit.do/dXYrK]LSS-skrivelser del 1[/url]

    [url=bit.do/dXYrV]LSS-skrivelser del 2[/url]

    [url=bit.do/dXYr4]LSS-skrivelser del 3[/url]

    [url=bit.do/dXYtf]Telefonsamtal med psykologen som diagnostiserat mig[/url]

  • Svar på tråden Landstinget vägrar verkställa LSS-insatser
  • Anonym (Kaffedraken)
    Spektrumartisten skrev 2017-12-17 15:57:56 följande:

    Jag gjorde ett reportage om hur dom bemöter mig.


    Landstinget har ännu inte verkställt Kammarrättens dom. Alla tillsynsärenden jag upprättat hos IVO och Patientnämnden har LSS Råd och stöd polisanmält och utreds som ofredande och förtal av åklagare.

    Riksförbundet Attention samt Autism och Aspergerförbundet är väldigt kritiska till hur landstinget i Norrbotten hanterar det här och menar att det här är inte förenligt med LSS. 

    Verksamheten för särskilt stöd LSS i region Norrbotten företräds tyvärr av personer med påtagligt nedsatt kognitiv förmåga som är fullkomligt olämpliga för uppdraget.
Svar på tråden Landstinget vägrar verkställa LSS-insatser