• Mamman85

    Väntar nr 4.. panik! Förlossningsskräck!

    Vi väntar barn nr 4. Oplanerat.

    Glädjs över barnet men är så oerhört rädd inför förlossningen..

    Alla 3 förlossningarna har varit olika där nr 1. Gick vattnet och 2 dar senare satte dom igång mig med dropp. Världens otrevligaste barnmorska och lustgasen fungerade inte för mig..

    Barn 2. Gick jättebra, bebisen föddes med enbart lustgas 10min efter vi kom in på förlossningen.. barnmorskan hann inte mes..

    Barn 3 gick bra fram tills barnmorskan i samband med undersökning "hjälpte mig att öppna upp mig 3.5cm!!!) Oförberett och utan lustgas... en fruktansvärd smärta.. hon bad om ursäkt o h sa att hon visste att det inte var roligt men att hon gjorde det för att det inte hänt så mkt sen förra undersökningen (1h sen) efter det tappade jag kontrollen kände jag och gick väldigt fort efter det drog lustgas i ett och bebisen föddes och jag hade sån oerhör dödsångest under utdrivningsskedet.. efter förlossningen tänkte jag bara att jaja nu är det gjort vi överlevde och har 3 fantastiska barn... å vi var nöjd...

    Sen plussade vi igen... mår så oerhört dåligt över vad som komma skall..

    Väntar på besök på aurora.. min barnmorska hade en idé inför förlossningen att jag skulle få eda innan jag var öppen 5cm och ha den vilandes tills det behövs.. men jag vet inte.. är oerhört nålrädd.. hur hemskt äre att sätta eda?

    Är även rädd för ev sugklocka eller tång om jag tar eda..

  • Svar på tråden Väntar nr 4.. panik! Förlossningsskräck!
  • Iowhannah

    Jag tyckte inte alls att det var hemskt att sätta EDA. Jag såg aldrig nålen och tyckte mest att smärtlindringen var skön (i början). Det enda som var svårt var att ligga stilla med krökt rygg under värkarbete. Sambon å andra sidan tyckte det var hemskt! Han såg ju hela proceduren förvisso. Jag tror att när man är där så skiter man i vilket, bara man slipper ha ont.

  • Ina82

    Jag minns inte alls av om jag överhuvudtaget kände av nålen vid eda. Bra att du ska på samtal!

    Jag hade förlossningsskräck efter mitt första barn. Jag fick det att släppa genom att läsa allt om förlossningar jag kom över. Sedan hade jag en sådan lätt förlossning med andra barnet att det inte ens kändes som att jag fött barn. Hoppas du hittar något som hjälper dig! Kram

Svar på tråden Väntar nr 4.. panik! Förlossningsskräck!