• FallenAngelNr1000

    Mår dåligt av svartpeppar

    Jag brukar inte använda svartpeppar, men idag åt jag pepparbiff.


    Någon som vet varför jag har konstant svag huvudvärk, hård puls och kan känna hur det "brusar" i kroppen.  Är jag kanske allergisk ? 


    Kan däremot äta hur mycket cayennepeppar som helst, förutom att jag får en känslig höger fot av det varje gång som jag tar väldigt mycket utav det då jag är "beroende" utav det typ. :P

  • Svar på tråden Mår dåligt av svartpeppar
  • Anonym (J)

    Hypokondriker?:) svartpeppar finns i allt, isf skulle du ha reagerat på allt

  • FallenAngelNr1000
    Anonym (J) skrev 2017-12-19 02:12:07 följande:

    Hypokondriker?:) svartpeppar finns i allt, isf skulle du ha reagerat på allt


    HAHA Men hur kan jag inbilla mig huvudvärk när jag inte har haft ont i huvudet på 12 år med undantag efter baksmälla bara? O varför skulle jag va hypokondrisk över svartpeppar ? Smartare att vara "sjuk" o stanna hemma ifrån jobb isåfall, vilket jag inte gör. Nej men jag är känslig helt enkelt utan att behöva vara hypokondriker! :) Och vad menar du med allt ? har levt på spagetti o ris o micrade farmarbiffar i några år nu. finns det svartpeppar i famarbiffarna så är det iallafall inte i samma mängd som på biffarna jag åt igår då dom formligen rullade i peppar på sidorna.
  • Victoriaguesti

    Man kan tydligen vara allergisk mot peppar då jag jobbat som kock och haft en gäst som absolut inte fick ha någon peppar i sin mat då han var allergisk. Har för mig att det var just svartpeppar med. Just saying...

  • Aniiee

    Man kan absolut vara allergisk mot peppar (cayennepeppar och peppar"korn" är för övrigt inte alls samma sak. Cayennepeppar är en chili, släkt med paprika, vilket svar/vit/grön/rosépeppar inte är).

    SÅ, visst, kanske allergisk. Eller så var det bara för mycket peppar för dig, rätt och slätt. Eller så har pepparen ingenting att göra med dina symptom dagen efter. Skitsvårt att sia om.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Mår dåligt av svartpeppar