• Äldre 19 Dec 11:19
    1886 visningar
    1 svar
    +1
    1
    1886

    Hur ska jag gå till väga?

    Hallå där,

    Jag är nybliven pappa till en pojk, men mitt förhållande med min sambo fungerar inte.

    Jag trodde att det skulle kännas bättre när barnet väl var fött men inte...Jag älskar barnet men har inga känslor kvar för min sambo. Vi bor i en liten lägenhet och detta gör att känns som att jag sitter fast i ett fängelse. Vi har inget att prata om i förhållandet förutom barnet, och jobbet. Jag har bestämt mig för att jag vill lämna detta förhållande då jag saknar känslorna för min sambo. Jag går i ett ?hamsterhjul? och gör det jag kan för att avlasta dvs. Byta blöjor servera mat och annat om och om igen. Nu rullar snart julen in runt knuten och jag mår bara sämre. Vill inget annat än att berätta för min sambo hur jag känner men det känns som att det finns inga bra sätt att säga detta på eller rätt tid att berätta. Hur ska jag gå till väga med detta?

  • Svar på tråden Hur ska jag gå till väga?
  • Äldre 19 Dec 12:08
    #1
    +1

    Om du tycker det är svårt att prata kan du skriva ett handskrivet brev eller maila. Bra att du vill vara ärlig med dina känslor, men försök att få fram budskapet så fort du kan, förslagsvis efter julhelgerna då. Även bra att du vill vara en närvarande pappa, fortsätt med det efter en ev separation så blir det nog bra till slut.

Svar på tråden Hur ska jag gå till väga?