• Anonym (Ack Värmland)

Hur är det att bo i Värmland? Funderar på att flytta dit i framtiden.

Jag bor i ett område som är ganska bra och välmående men kriminaliteten har ökat något på senare år i närmaste staden.

Jag har på senare tid fått tankar på att flytta ännu närmare naturen, gärna till en gård och ha lite djur osv. Jag funderar på att flytta till Värmland i framtiden, köpa mig en gård där. Men hur är det att leva där? Upplever ni att det är mindre kriminellt där? Hur är det med jobbmöjligheter? Hur är den allmänna känslan där? Finns det utbredd rasism och liknande? Är det mycket invandrare? Hur ser man på folk som flyttar in i bygden?

Vill höra allt och lite till tack!

• Svar på tråden Hur är det att bo i Värmland? Funderar på att flytta dit i framtiden.
  • Anonym (Nej nej nej)

Nej flytta inte hit! Vården och psykvården år ett skämt. Vet flera som är kritiska och många gånger blir man inte tagen på allvar. Kollektiv trafiken lika så, man ska bo på rätt ställe för att kynna utnyttja den. Ja vi har vacker natur men det är oroligt. Det är prat på att det ska byggas en moske. Inget fel i det men det ska byggas på en liten yta och ingen vet hur trafik kommer att bli.

Kommer ev ett muminland till Karlstad. Men det kommer att bli kö på flera mil. Just nu är det mycket runt Karlstad som måste lösas. Jag råder inte någon att flytta hit pga sjukvården och psykvården. Ju högre upp i Värmland man kommer desto sämmre. Flera bankkontor har stängts på små orter och då måste man till Karlstad.

Det är lite oroligt runt om i Värmland just nu.

Råder dig att skaffa sommarstuga.

• Anonym (samma)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2017-12-19 13:58:13 följande:

Nej flytta inte hit! Vården och psykvården år ett skämt. Vet flera som är kritiska och många gånger blir man inte tagen på allvar. Kollektiv trafiken lika så, man ska bo på rätt ställe för att kynna utnyttja den. Ja vi har vacker natur men det är oroligt. Det är prat på att det ska byggas en moske. Inget fel i det men det ska byggas på en liten yta och ingen vet hur trafik kommer att bli.

Kommer ev ett muminland till Karlstad. Men det kommer att bli kö på flera mil. Just nu är det mycket runt Karlstad som måste lösas. Jag råder inte någon att flytta hit pga sjukvården och psykvården. Ju högre upp i Värmland man kommer desto sämmre. Flera bankkontor har stängts på små orter och då måste man till Karlstad.

Det är lite oroligt runt om i Värmland just nu.

Råder dig att skaffa sommarstuga.

Säger samma sak. Bodde i Karlstad ett år. Aldrig mer... Värmland är vackert och fint att semestra i, men bo där? Nej, nej, nej.

Inskränkta, trångsynta människor, svårt att få jobb. Även i Värmland finns kriminalitet, tro mig.
  • Anonym (ååq)

Det beror väl på var i Värmland. Finns ju många olika orter. Jag studerade i Karlstad och det var kul att bo där som student. Hur det är annars vet jag inte. Hade kurskompisar från Torsby, Sunne och andra platser och jag vet att de flyttade hem igen efter studierna för att de tyckte det var så mysigt på sina små orter. 

• Anonym (Värmland)

Arvika till exempel skulle jag verkligen rekommendera, världens mysigaste stad! Blev helt fast när jag flyttade hit för 5 år sedan!

• Lokisse

Nej flytta inte hit förhelvete.

Inbrott stölder. Skadegörelse av din bil m.m.

Taskiga grannar.

Hånade poliser.

Svar på tråden Hur är det att bo i Värmland? Funderar på att flytta dit i framtiden.