• Liljan77

Julklapp till 12-åring?

Vad ska ni ge era 11-12-åringar i julklapp i år?
    Behöver inspiration då allt sonen önskar sig är en kaktus till. :)

• Svar på tråden Julklapp till 12-åring?
  • Scooter85

Oj svårt då det är så individuellt...men gillar han att sköta om och nära ett liv (kaktusen) så kanske ett husdjur? Lugn, måste ju inte vara en hund eller ponny. Ge honom en vandrande pinne.

• Liljan77

Han tävlar i simning, dansar, är mattegeni.
    Har börjat intressera sig för tv-spel så vi har ett wii o massa spel till det.
    Tänkte höra vad jämnåriga killar i hans ålder kommer få.

• gnipökåms

när jag var i den åldern, vilket inte var allt för länge sedan tyckte jag om att få tvspel, böcker, kläder, mina favvo tvserier på dvd, merch från både filmer, spel och musik. lyssnar han på någon speciell artist eller ett band, en tröja med nån logga på brukar vara uppskattat. 

i den åldern började jag också få lite saker som jag kan ta med mig när jag flyttar hemifrån, kanske inte ett set med bestick eller en teservis liksom men typ lite personliga muggar med roliga motiv. Om han är intresserad av matlagning eller bakning kan man ju ge honom en receptbok eller något verktyg eller liknande, sånt är kul att använda redan nu när han bor hemma och är bra att ha när han väl flyttar. 

Annars som tidigare nämnt kan du ju köpa något som har med hans intressen att göra. 

• Flikkan92

En actionkamera får pojken här hemma. Behöver inte vara en go PRO, vi har köpt en för ca en tusenlapp. Perfekt att sätta på ex cykeln eller hjälmen när de är ute. Han är vanligtvis väldigt fast i tv-spelsträsket så vi hoppas han kan komma ut lite mer och röra på sig nu. Han har även önskat sig en sådan så det går nog hem :)

• Sisisisi

Min 12-åring vill främst ha kläder. Sen lite dyra teknikprylar oxå tex iPhone X.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Stårschan

Har han många kaktusar? Då antar jag att han redan har någon högkvalitativ kaktusbok med ordentlig information om alla arter? Kanske vägghyllor med små glasväxthus från IKEA där han kan får plats med fler kaktusar? Presentkort på inträde till en botanisk trädgård med växthus i närheten?

Nya snygga badbyxor? Danskläder/skor. Pengar (trist, men brukar börja vara uppskattat i den åldern). Rubiks kub. Modellbygge.

• optimist63

Jag köpte en ny mobil till sonen då han var 12år i julklapp.

• Intenuintesåhär

Som folk redan har sagt så är 12-åriga pojkar mycket inne på tv-spel och datorspel. Sedan vilken typ av spel är upp till dig, du känner din son. Men du sa att han är bra på matte, kanske finns det något lite utvecklande spel till Xbox eller Wii? Något som är roligt och lärorikt åt mattehållet? Räkning och problemlösning och så?

Sedan när du sa det där med kaktusen så fick jag genast en tanke på att köpa till något roligt med kaktusmotoiv. Typ påslakan med kaktus, kaktuströja eller något sånt? Bara som en kul grej till själva blomman.

• TeresB
    Liljan77 skrev 2017-12-19 22:51:40 följande:

Han tävlar i simning, dansar, är mattegeni.

Har börjat intressera sig för tv-spel så vi har ett wii o massa spel till det.

Tänkte höra vad jämnåriga killar i hans ålder kommer få.

Har syskonbarn i samma åker. Han ska få gå till ngt ställe med stora studsmattor och hoppa med en kompis. Och få gå på höghöjdsbana med mig. Galet kul!
  • Kirenaj68

Jag brukar ge mina brorsbarn var sitt presentkort på 1000 kr vardera. Blir lite opersonligt, men dagens unga är ju så framåt, så det är svårt att köpa något. Bäst då att ge presentkort så kan de köpa det de vill ha.

• cloudberry79

Min blivande elvaåring får trådlösa hörlurar, en fleecetröja, lite andra kläder, ett spel han önskat sig, ett par vattenhögtalare, ett årskort på simhallen och nya badbyxor.

Just NO.
  • John22

En månadsprenumeration på valfri porrsida hade nog varit väldigt uppskattat i den åldern.

• bob5in

Må låta helt stört men jag köpte en Bmw e46 m3 växelspak till min 12 åriga lillasyster. Hon önskade sig en Bmw (mest på skämt hoppas jag ni förstår) och jag tänkte direkt att min syster ska minsann få iaf en del av en bmw. Kan ju inte låta henne växa upp och bli en volvoraggare! 

Som tips till julklapp till din son kan ja med egen erfarenhet säga call of duty ww2 om han har Xbox eller ps4 eller en bra speldator som klarar av det. 
    schysta dojjor från Adidas kanske? 

Som billigare alternativ, strumpor och fillingar det behöver vi alla. schysta kläder, kanske en slant så han får välja något själv? 

Svar på tråden Julklapp till 12-åring?