• Aile79

    vårdnadstvist

    Hej,



    Har en pågående svår vårdnadstvist som jag blev av med vårdnaden och jag har överklagat domen till hovrätten. Tänker byta ombud som bl.a. inte framförde min sak fram tillräckligt bra. Behöver tips på en riktig duktig familjerättsadvokat i Göteborgs trakten. Har googlat fram några men det mesta är upptagen. Kan något tipsa mig så ni snälla en riktig duktig familjerättsadvokat. Är någon tex. hört eller vet hur Monica Behm är? 



    Tacksamt för allt hjälp och tips



    Hoppas ni får en fin jul å ny år
    /förälder 

  • Svar på tråden vårdnadstvist
  • Kmhi

    Hild Andersch är en riktigt bra advokat i dessa frågor. Min man fick vårdnaden trots att det så hopplöst ut. Hon har också företrätt bekanta till oss med gott utfall! Rekommenderas varmt!

    Med vänlig hälsning

    Karin

  • Aile79

    Hej och tack för tipset Karin! Hoppas det gick ändå bra för dig.
    Alltså blev av med vårdnaden bl.a. motparten aktiv vägrar samarbete och påstådd saker som saknar grund (extrem manipulativ). Jag har umgänge med min dotter.


    Redan dag 1 efter domen skrev fd att du inte få vara längre med läkarbesök etc. Ett annan ex är min dotter opererades, skrev till fd och bett om operationstiden då hade jag önskan att komma och ge dottern en kram men vägrade fd informera om tiden :(. Tillåter nu inte heller prata med dottern på telefon, fick ej säga God jul till henne. Kan man göra så här att den som får ensamvårdnad fryser ut den andra föräldern på detta viss?

    mvh

Svar på tråden vårdnadstvist