• thesod

Har börjat i en föräldragrupp idag, BVC-sköterskan sa att man inte ska använda barnoljor på barnen eftersom de innehåller kemikalier som inte är bra för barnens hud. Hon tipsade även om att man kan göra egen massageolja till sitt barn. Tror jag kommer ihåg ingredienserna, men tänkte kolla med er om jag har rätt. Gör du egen massageolja, i såfall vad har du i den? Finns det någon olja utan kemikaler som jag kan använda tex när jag badar mitt barn?

• Svar på tråden <bsrnolja utan kemikalier / egen massageolja
  • piglet

jag använder visserligen natusans babyolja, oparfymerad, till min dotter. men du kan ju alltid ta vanlig olivolja ifall du inte vill använda barnolja.

• ahlcec

Tja, du skulle ju kunna använda vanlig, kallpressad olivolja. Det funkar superbra, och så är det gott också.

• LenaLotta

Jag ar Weledas barnolja. Tycker den är jättebra. Annars är väl olivolja utmärkt.

• Nina 73

Jag använder kallpressad rapsolja som några som jag känner tillverkar själva. Känns jättebra att veta att det inte är massa kemikaler och andra tillsatser i oljan!

• aket

Kan tipsa om MammaBarn-olja, inga kemikalier och mycket få ingredienser. Kan köpas genom profylaxgruppen.

Svar på tråden <bsrnolja utan kemikalier / egen massageolja