• Anonym (GoldylocksTheDude)

Dejta fler än en tjej?

Ja, jag vet att den här frågan inte är helt ny. Tjejer som skrivit om detta tidigare, vet inte varför det skulle vara någon skillnad för en man på 35+, vilket jag är. Men kan man dejta flera kvinnor på en och samma gång? 

När jag talar om dejta, så för mig är det lära känna en person, troligen ge en kram. Blir det en puss, kyss eller sex så skulle jag bara klara göra det med en relation, ej fler.

Var i kontakt med en kvinna en längre tid som jag tillslut träffade på en dejt, kände inte riktigt att allt klickade rakt av vid detta tillfälle. Svalnade liksom lite. Kände inge direkt respons, var väldigt svårt att läsa och se om det det fanns någon form av nyfikenhet eller intresse. Vissa saker kan man faktiskt uppfatta då det gäller mänskliga signaler. Känns lite som de dialoger efteråt har svalnat lite från hennes sida. Men efter allt vi pratat om gällande intressen värderingar och allt plus att hon vill ses igen vill jag ändå se om det bara var en dålig dag eller så.

Dock med dagens nätdejting så blir det ju tyvärr så att nästan bara 1 av 10 startar en dialog i huvud taget, så fick jag lite sen kontakt med en tjej som svarade på ett tidigare försök till kontakt. Väldigt trevlig och driven i sin dialog mellan oss. Märks ganska fort om det finns intresse att konversera.
    Har ju inte tagit upp det än med henne, men frågan jag ställer mig själv är om det skulle vara ok träffa henne för att känna hur det är i verkliga livet också? Kommer även detta kännas svalt? Kommer jag kunna känna, se om intresse finns från hennes sida? Hur kommer jag känna?

• Svar på tråden Dejta fler än en tjej?
  • Jenna Eriksdotter

Varför skulle du inte kunna dejta mer än en tjej? Du kan ju dejta hundra om du vill det. Ju fler sociala möten och erfarenheter, ju lättare blir det att identifiera vilken sorts person som passar sig bäst. Det handlar ju om att vara så kompatibel på så många plan som möjligt. Så varför inte träffa dom du har möjlighet till och gör ett överläggande efteråt?

• Anonym (GoldylocksTheDude)
    Jenna Eriksdotter skrev 2017-12-21 18:02:29 följande:

Varför skulle du inte kunna dejta mer än en tjej? Du kan ju dejta hundra om du vill det. Ju fler sociala möten och erfarenheter, ju lättare blir det att identifiera vilken sorts person som passar sig bäst. Det handlar ju om att vara så kompatibel på så många plan som möjligt. Så varför inte träffa dom du har möjlighet till och gör ett överläggande efteråt?

Naa, vet inte. ifrågasätter mig nog mer själv antar jag. Känns ändå som något jag skulle vilja göra. 
  • Anonym (Ddf)
    Anonym (GoldylocksTheDude) skrev 2017-12-21 20:19:22 följande:

Naa, vet inte. ifrågasätter mig nog mer själv antar jag. Känns ändå som något jag skulle vilja göra. 

Jag hade kört på citatet "om du gillar två personer välj nummer två för hade nummer ett varit något för dig hade inte nummer två kommit till"

Men hon det svalnat med, finns en miljon orsaker till att man blir kort mot en, du kanske visade mot hon tog som fel signaler så nu uppfattas hon vara kylig fast hon vill lika mycket som dig. Är det inte värt att reda ut detta innan du tänker på nr 2 som är ett härligt lyckorus men du vet inget om innehållet.
  • Anonym (nja)

Jag dejtade absolut inte mer än en i taget när jag nätdejtande, var tyvärr med om att en av killarna gjorde det och det kändes inte speciellt roligt när han sedan valde att gå vidare med en annan. Hade jag vetat att han bokat in dejt med henne ena dagen och mig den andra, så hade jag backat. Då hade han fått reda ut om han ville dejta henne mer eller inte, utan att blanda in mig. 

Tycker, när man nätdejtar, att det i så fall är schysst att ta upp det med de man dejtar, för det kan ju hända de tänker precis som du, men om de tänker som jag blir det inte speciellt skoj. 

Har du inte mött någon än utan bara skriver så är det väl ingen fara; skriv på du tills du vill gå på en riktigt dejt, men om du gör det och vill boka in en dejt nr 2 med samma person, då tycker jag inte att man bokar in med någon helt annan innan man har bestämt sig för om person n1 inte var någon man vill fortsätta med. 

• Anonym (Man)

Jag måste nog vara ärlig och svara att du som man troligen gör klokast i att dejta flera om du har chansen till det. Skulle någon av dem du dejtar misstänka att du inte är exklusiv med dem så höjer det snarare din status än sänker den.

Tjejer vill alltid ha killar som andra tjejer också springer efter. Det är en del av deras genetiska kod. Om andra tjejer vill ha dig så signalerar det att du troligen är en bra kille och då stiger ditt värde.

Sannolikheten att en man dissas för att han inte anses intressant och het nog är betydligt större än att han blir avvisad för att andra tjejer också är intresserade av honom.

• Anonym (Ddf)
    Anonym (Man) skrev 2017-12-21 22:41:34 följande:

Jag måste nog vara ärlig och svara att du som man troligen gör klokast i att dejta flera om du har chansen till det. Skulle någon av dem du dejtar misstänka att du inte är exklusiv med dem så höjer det snarare din status än sänker den.

Tjejer vill alltid ha killar som andra tjejer också springer efter. Det är en del av deras genetiska kod. Om andra tjejer vill ha dig så signalerar det att du troligen är en bra kille och då stiger ditt värde.

Sannolikheten att en man dissas för att han inte anses intressant och het nog är betydligt större än att han blir avvisad för att andra tjejer också är intresserade av honom.

Återigen:

Inte alla tjejer (som med sex som med relationer som med smak personlighet beteende åsikter intressen och allt annat som gör kvinnor till egna individer)

Detta är så bullshit. Jag är en kvinna som attraheras av en seriös man inte någon bekräftelse-pojke som behöver skylta om sin status bland kvinnor hör du själv hur det låter eller? Låter det vuxet? Sanbomaterial? Fadersfigur?

Not really.

Jag kan skapa en egen uppfattning om män och behöver inte andra kvinnor för att påvisa vad jag borde tycka om en man. Finns tjejer som älskar killarna du beskriver, för mig är de trash och trash förtjänar trash. :)
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ddf) skrev 2017-12-21 22:53:00 följande:
    Återigen:

Inte alla tjejer (som med sex som med relationer som med smak personlighet beteende åsikter intressen och allt annat som gör kvinnor till egna individer)

Detta är så bullshit. Jag är en kvinna som attraheras av en seriös man inte någon bekräftelse-pojke som behöver skylta om sin status bland kvinnor hör du själv hur det låter eller? Låter det vuxet? Sanbomaterial? Fadersfigur?

Not really.

Jag kan skapa en egen uppfattning om män och behöver inte andra kvinnor för att påvisa vad jag borde tycka om en man. Finns tjejer som älskar killarna du beskriver, för mig är de trash och trash förtjänar trash. :)
    Jag uppmanar ingen att ligga med flera på samma gång, men har man inte uttalat något om exklusivitet, är osäker på vad den tjej man dejtar nu egentligen vill och dessutom har chans att dejta en annan tjej som verkar intressant så gör man klokt i att ta den chansen.

Ofta handlar det om subtila signaler. Att dejta en tjej till kan få positiva bieffekter. Som att TS blir mindre "på" och efterhängsen den tjej han dejtar nu. När tjej nummer 1 märker att hans intresse sinar så kan det göra att hon anstränger sig lite mer för att få till dejter med honom.

Det handlar alltså inte om att vara en "bekräftelse-pojke" eller om mäns behov av att "skylta om sin status bland kvinnor". Det handlar om kvinnors behov och att det är så kvinnor fungerar. Vi män lär oss med tiden att anpassa oss efter det. Vissa män anpassar sig bättre än andra.

Det är ett spel helt enkelt där kvinnorna skrivit spelreglerna och vi män måste lära oss att följa dem efter bästa förmåga.
Svar på tråden Dejta fler än en tjej?