• Anzil

    Jag vet inte om jag är förälskad längre. . .

    När jag först träffade en kvinna, så blev jag intresserad på stört. Känslan byggde upp sig som senare gick till förälskelse. Jag blev mer förälskad och hamnade mer på djupa känslan när jag kände av att det blev ett mycket trevligt band mellan oss, samtidigt som jag var osäker på vad hon kände.


     


    Tiden gick, och jag började bli mer utanför gruppen/klassrummet. Jag hade mina aningar om att folk pratade om mig bakom ryggen.


    Tiden gick lite mer, och hon började sluta prata med mig inför gruppen. Men fortfarande vid enskild bemötandes, gick samtalet lite som det brukade göra. Lite skoj och skämt fram och tillbaka, och även djupa konversationer.


    Nu kom vi in till Julledigheterna och jag kommer börja gå i en skild väg och lämna klassen för att börja med studier.


    Jag la till henne på Facebook. Jag hade givit henne två Julklappar. Jag hade gett henne tillåtelse av att få öppna julklappen när hon vill, och hade tydligen öppnat julklappen och skrev till mig därefter om att jag var ''galen''. Hon syftade på att föremålet var för dyrt och syftade på att jag var alldeles för snäll och att saken är alldeles för dyr. Men menade samtidigt att hon var väldigt tacksam.


    Jag har blivit väldigt förvirrad av hennes signaler, ena stunden känns det som om hon tycker om mig och andra stunden känns det bara som om hon bara är trevlig men i själva verket inte tycker om mig.


     


    När jag kollar på hennes Facebook, känner jag inte likadant som jag gjorde förut, inte riktigt. Men när hon skriver till mig, är det som om jag blir förälskad på nytt.

    Jag är samtidigt väldigt oroad att jag inte kommer träffa henne någon mer. Jag känner mig lite ledsen för det, samtidigt som jag känner att känslan av förälskelsen försvinner, vilket jag tycker det är tråkigt.


    Men som sagt, så fort hon skriver, så är det som om jag blir förälskad på nytt. Jag vet inte hur jag skulle reagera när jag träffar henne, men förmodligen samma sak. Att jag liksom, blir återigen förälskad. Men samtidigt känner jag en saknad hos henne, jag känner att jag inte alls vill bryta kontakten.


     


    Varför tror ni att detta sker?


    Kan det vara så att min kropp känner av att hon i själva verket inte känner samma sak hos mig, och därmed försvinner mina känslor?


    Kanske i början, innan folk snackade strunt om mig, och det gick bra mellan henne och mig, så kanske jag kände känslor för henne, just för att hon också kanske var lite intresserad för mig?


    Men när hon skriver, så känner jag samma känslor som jag gjorde för. Det är trevligt med det där pirret i kroppen.

  • Svar på tråden Jag vet inte om jag är förälskad längre. . .
  • Milkway

    Du är inte förälskad, du är hungrig på hennes bekräftelse. Hon har en attraktion till dig endast när hon presterar och ger dig något så du blir uppvaktad.

    Men träffa henne, kan ju leda till allt och inget men alltid trevligt att prova :)

  • Anzil
    Milkway skrev 2017-12-21 21:27:04 följande:

    Du är inte förälskad, du är hungrig på hennes bekräftelse. Hon har en attraktion till dig endast när hon presterar och ger dig något så du blir uppvaktad.

    Men träffa henne, kan ju leda till allt och inget men alltid trevligt att prova :)


    Jag är hungrig efter hennes bekräftelse?


    Hm..Jag kanske har varit lite otydlig eller hur fick du fram till det?

    Allt började med att jag träffade henne, och jag tänkte direkt att det där var en mycket intressant person som jag mer än gärna skulle vilja lära känna!

    Jag vet inte hur mycket hon egentligen gett mig bekräftelse. Eller hur tänker du exakt med bekräftelse?


     


    Det var jag som började med all initiativ.

  • bullen1984

    Det var tyvärr inte mycket man fattar i den här texten.
    Ni är inte ett par, och om du inte är förälskad så är det bara att hitta någon du är kär i. Sluta överanalysera. Inte så att ni har barn och ett liv ihop.

Svar på tråden Jag vet inte om jag är förälskad längre. . .