Bra ögonbryns concealer?
Hejsan! Undrar om någon vet någon bra ögonbryns concealer (vet inte om det heter så men jag hoppas att ni fattar).
Jag har mörka bryn så vill ju ha någon täckande. Någon som har några tips? Till hyfsat pris?
Hejsan! Undrar om någon vet någon bra ögonbryns concealer (vet inte om det heter så men jag hoppas att ni fattar).
Jag har mörka bryn så vill ju ha någon täckande. Någon som har några tips? Till hyfsat pris?
Du vill liksom måla över dina ögonbryn ? Så att de döljs?
Låter superkonstigt. Varje dag lär man sig nåt nytt tydligen för detta fenomen har jag aldrig hört talas om.
Har aldrig hört talas om att täcka själva ögonbrynen? Varför vill man det?
Har bara hört att man sminkar över ögonbryn vid effect-sminkning (teater, Halloween, drag etc). Kolla på youtube, det finns massor av tutorials. Oftast använder man limstift för att få en slät yta, och sedan vanligt smink/teater-smink.
Jag kanske var lite otydlig. Jag menar liksom forma själva ögonbrynet. Jag personligen har aldrig testat detta men skulle gärna göra det.
Jag kanske var lite otydlig. Jag menar liksom forma själva ögonbrynet. Jag personligen har aldrig testat detta men skulle gärna göra det.
Formen plockar man om det är områden/strån som ligger utanför den form man vill ha. Sen köper man en ögonbrynspenna/skugga och fyller i och formar till de ser ut som man vill. Dessa produkter finns överallt.
Som andra skrivit ovan så brukar man ju först forma brynen (ex genom plockning, trådning osv) och sen fylla i med en färgad ögonbrynspenna eller brow pomade. En concealer eller foundation kan man sen använda för att "städa upp" och göra tydligare och "renare" bryn och sen kan man lägga highlighter vid brynets högsta punkt. Är det en sådan concealer du söker? Jag brukar använda Maybeline Fitme-concealer eller min vanliga foundation, men sök på "brow tutorials" på youtube så lär du få massa tips på produkter, själv tycker jag att Nikkitutorials och Whatwouldlizziedo är två riktigt bra youtubers när det kommer till just smink.
Eller menade du att du söker en bra produkt för att fylla i brynen? Bra ögonbrynspennor och så kallad dip brow pomade finns från flera märken och i en massa olika färgnyanser. Benefit och Anastasia of Beverly Hills är två bra, men ganska dyra märken (jag älskar ögonbrynspennan "brow wiz" och "dip brow pomade" från Anastasia). Nyx ska också ha riktigt bra ögonbrynsprodukter till snällare priser, jag har dock inte testar dessa, men en hel del annat från Nyx som är riktigt bra.