• Anonym (Elvira)

Sluta med voxra

Hej

Jag vill sluta med voxra 150 mg som jag ätit i ca 3 år. Jag litar inte på läkare när de säger att jag ska sluta tvärt. Har erfarenheter av andra antidepp och vet att jag behöver trappa ut långsamt.

Jag har sökt på Google men hittar inga direkt erfarenheter av hur man trappar ut voxra..

Ngn som vet? Voxra finns i 90-30-7 mg. Hur ska man trappa ut och hur länge? Ngn med erfarenhet? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Sluta med voxra
  • Anonym (A)

Prova Googla på Bupropion taper schedule, och Surviving Antideppressant. Lycka till..

• silhuett

Det finns ju bara två tabletter, 300 mg och 150 mg, därför är det svårt att trappa ner gradvis. Det du kan göra är att ta en tablett varannan dag i några veckor innan du slutar. Så gjorde jag (på eget initiativ), eftersom jag inte ville sluta tvärt.

• silhuett
    Anonym (Elvira) skrev 2017-12-22 09:12:19 följande:

Ngn som vet? Voxra finns i 90-30-7 mg. 

Enligt min läkare finns den bara i 300 mg och 150 mg..
  • Anonym (Elvira)

Ja efter att ha pratat med läkaren fanns det inget annat sätt än att sluta tvärt. Så nu är det 3 dagen utan och känner stor trötthet, lite ångest och konstig. Men långt ifrån outhärdligt som det är att sluta med vissa andra antidepp

• silhuett
    Anonym (Elvira) skrev 2017-12-25 15:26:53 följande:

Ja efter att ha pratat med läkaren fanns det inget annat sätt än att sluta tvärt. Så nu är det 3 dagen utan och känner stor trötthet, lite ångest och konstig. Men långt ifrån outhärdligt som det är att sluta med vissa andra antidepp

Du kan ju som sagt ta tabletten varannan dag innan du slutar helt. Men om du inte har några jobbiga symtom så behövs det kanske inte.
Svar på tråden Sluta med voxra