• Octobersun

Progesteronkräm

Hej!

Vilken progesteronkräm använder du? Varför?
    Jag beställde min från femalebalans som heter Matriarch Topicals. Jag beställde den krämen det står plus på, den skulle vara bra om man hade starka menssmärtor, endometrios osv.

Undrar dock vad det är för skillnad på dessa olika märken på alla krämer.

Jag har snart använd den under min första cykel. Från ägglossning till mens(som börjar på julafton). Har känt mig gladare och inte haft "jordens undergång"-tankar som jag vanligtvis brukar ha. Dock har humöret varit upp och ner nu dom sista dagarna. Förut har det varit normalt i 2 veckor efter mens och dom två sista veckorna är man en helt annan person som är extremt deprimerad.

Anledningarna är många till att jag testar denna kräm. Svår PMS, hemska menssmärtor, depressioner men framförallt har jag och min man försökt bli gravida i 6 år utan framgång.

• Svar på tråden Progesteronkräm
  • UndrandeSökare

Jag kan tipsa om progesteronkrämen Progesterall. Den finns att köpa på flera olika sidor på nätet men bland annat på graviditetskollen.nu

Har läst om flera som använt den.

Kan också tipsa om Trombyl 75mg som fungerar blodförtunnande. Den är receptbelagd men får man inte tag på recept så kan man köpa Albyl Minor 250mg (receptfri) och dela varje tablett i 3 delar. Man tar en tredjedels tablett varje dag. Tablettdelare finns också att köpa på apoteket.

Lycka till !

• UndrandeSökare

Har ni gjort någon infertilitetsutredning hos Landstinget med tanke på att ni försökt så länge utan att lyckas?

Vi gjorde en utredning i Sverige men den visade inget för de tog för få prover. Sen hittade jag Atentråden här på Familjeliv och reste dit och fick en mycket bättre utredning där. Han hittade att jag har immunproblem och en koagulationssjukdom som orsakar fertilitetsproblem. Behandlingen består av Ingralipiddropp, Fragmin, kortisontabletter och Trombyl.

Om du vill veta mer är du välkommen till Atentråden.

Den heter " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

• Octobersun
    UndrandeSökare skrev 2017-12-23 14:20:12 följande:

Jag kan tipsa om progesteronkrämen Progesterall. Den finns att köpa på flera olika sidor på nätet men bland annat på graviditetskollen.nu

Har läst om flera som använt den.

Kan också tipsa om Trombyl 75mg som fungerar blodförtunnande. Den är receptbelagd men får man inte tag på recept så kan man köpa Albyl Minor 250mg (receptfri) och dela varje tablett i 3 delar. Man tar en tredjedels tablett varje dag. Tablettdelare finns också att köpa på apoteket.

Lycka till !

Ja den har jag också läst lite om. Men vet inte vad skillnaden är på den jag köpt och Progesterall.

Ok! Spännande men förstår inte helt vad blodförtunnande är bra till?
  • Octobersun
    UndrandeSökare skrev 2017-12-23 14:28:02 följande:

Har ni gjort någon infertilitetsutredning hos Landstinget med tanke på att ni försökt så länge utan att lyckas?

Vi gjorde en utredning i Sverige men den visade inget för de tog för få prover. Sen hittade jag Atentråden här på Familjeliv och reste dit och fick en mycket bättre utredning där. Han hittade att jag har immunproblem och en koagulationssjukdom som orsakar fertilitetsproblem. Behandlingen består av Ingralipiddropp, Fragmin, kortisontabletter och Trombyl.

Om du vill veta mer är du välkommen till Atentråden.

Den heter " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

Ja der har vi gjort, första gången när jag var 22 år. Då hittades inget ?fel? på varken mig eller mannen och då sades det att vi ska bara fortsätta försöka för jag va för ung för ivf, man måste vara minst 25. Jag trodde på det men har nu i efterhand förstått att det inte är så.

Har nyligen genomgått en undersökning av både mig och mannen och inga ?fel? denna gången heller. Vi ska alltså påbörja IVF i januari. Inte mycket dom tittat på mig egentligen. Känns sådär.

Jasså, får söka mig till den tråden, lät intressant!
  • UndrandeSökare

Tyvärr är utredningarna de gör i Sverige oftast "inget att hänga i granen" för de tar för få prover, så de hittar inget och man får bara diagnosen oförklarligt barnlös.

Men det finns alltid en orsak !

Vi gjorde också en utredning i Sverige men inget hittades. Då hittade jag Atentråden och reste till Life clinic i Aten och fick en bättre utredning där. Jag fick veta att jag har överaktivt immunförsvar och en koagulationssjukdom som orsakar mina fertilitetsproblem. Behandlingen består av Trombyl, Fragmin, prednisolon och Intralipiddropp.

Trombyl och Fragmin fungerar blodförtunnande och används för att förhindra en propp när embryot försöker fästa och även sen att förhindra att det bildas proppar i moderkakan. Om det bildas proppar när embryot försöker fästa så blir det endera minus på graviditetstestet eller tidigt missfall.

Det var därför jag föreslog en tredjedels Albyl minor per dag, det blir samma effekt och nästan samma dos som en Trombyl.

Men kom gärna och presentera dig i Atentråden. Där finns massor med kvinnor som endera är på väg till Aten eller har varit där. En hel del har redan fått sina barn med hjälp av behandlingen.

• Octobersun
    UndrandeSökare skrev 2017-12-26 08:50:07 följande:

Tyvärr är utredningarna de gör i Sverige oftast "inget att hänga i granen" för de tar för få prover, så de hittar inget och man får bara diagnosen oförklarligt barnlös.

Men det finns alltid en orsak !

Vi gjorde också en utredning i Sverige men inget hittades. Då hittade jag Atentråden och reste till Life clinic i Aten och fick en bättre utredning där. Jag fick veta att jag har överaktivt immunförsvar och en koagulationssjukdom som orsakar mina fertilitetsproblem. Behandlingen består av Trombyl, Fragmin, prednisolon och Intralipiddropp.

Trombyl och Fragmin fungerar blodförtunnande och används för att förhindra en propp när embryot försöker fästa och även sen att förhindra att det bildas proppar i moderkakan. Om det bildas proppar när embryot försöker fästa så blir det endera minus på graviditetstestet eller tidigt missfall.

Det var därför jag föreslog en tredjedels Albyl minor per dag, det blir samma effekt och nästan samma dos som en Trombyl.

Men kom gärna och presentera dig i Atentråden. Där finns massor med kvinnor som endera är på väg till Aten eller har varit där. En hel del har redan fått sina barn med hjälp av behandlingen.

Okej då förstår jag det där med blodförtunnande. Men det kan inte vara skadligt att ta dessa blodförtunnande om man inte behöver dom så att säga, när ska man äta dessa tabletter?

• UndrandeSökare
    Octobersun skrev 2017-12-28 12:12:17 följande:

Okej då förstår jag det där med blodförtunnande. Men det kan inte vara skadligt att ta dessa blodförtunnande om man inte behöver dom så att säga, när ska man äta dessa tabletter?

Jag fick Trombyl utskrivet av en gyn och hon sa att jag skulle ta dem alla dagar i månaden. Man börjar innan man blir gravid och man ska sluta med Trombyl i graviditetsvecka 36.

Bara farligt att ta om man är allergisk mot innehållet (acetylsalicylsyra). Men man får tänka på att man blir mer lättblödande, tala om för sjukvården om att man tar blodförtunnande vid blodprov, samt vara försiktig hemma så man inte skadar sig.
Svar på tråden Progesteronkräm