Ont i rygg/fötter + domnade ben
Hej!
Jag håller på att bli galen. Kan knappt lämna lägenheten nu längre och läkarna har ingen förklaring till mina problem. Någon här som har en förklaring/teori? Allt välkomnas!
Det hela började för kanske sex månader sedan. Min rygg började bråka (bli stel och göra ont) när jag gick på lite längre promenader och styrketränade. Jag började då träna aktivt träna mage för att stabilisera bålen. Det gav inget resultat utan ryggen blev bara sämre och sämre.
Den senaste månaden har det varit så illa att jag inte ens kan sitta upp mer än 15 min utan att få en outhärdlig smärta i ryggen. Tillråga på det har mina fötter börjat värka så fort jag lägger tyngd på dem. Att gå till affären är en omöjlighet. Att ta bilen till affären funkar men är smärtsamt. Mina underben har också börjar spöka och saknar reflexer samt domnar ibland bort under 1-2 timmar (har fortfarande känsel, dock nedsatt).
Så vad har jag gjort för att lösa detta... jo:
Borreliakur - Är mitt uppe i en kur just nu. Känner dock ingen föränding och jag är inne på 5:e dagen. Läkaren menar att jag kan sluta med kuren om 2 dagar ifall det inte blir någon skillnad.
Röntgen - Ländryggen är röntgad och allt är fint. Inga diskbråck eller andra skador.
Diverse blovprover.
Kollat mig för polyneuropati (närvskador i ben) - Kan inte helt uteslutas, men är mycket mycket osannorlikt.
Jag går regelbundet hos naprapat, kiropraktor och sjukgymnast.
Det hela är ett mysterium för både mig och läkarna. Läkarna menar på att det bör gå över av sig själv. Jag som känner hur besvären blir värre och värre är skeptisk.
Jag är 25 år och varken knarkar, röker eller hård-krökar.
Tack för hjälpen!