• Lilalila

    Klamydia och barnlöshet

    Hej!

    Vi har haft svårt att bli gravid och har påbörjat utredning och lämna blodprov. Nu när jag gick i mina vårdkontakter och läste min jounal så såg jag att det står att jag har positiv antikropp för klamydia. Nu jag är jätteorolig och vet inte vad jag ska göra. Jag har aldrig haft klamydia har aldrig haft några symtom på klamydia eller andra besvär i underlivet. Jag har varit ihop med min man i 2 år och har använt kondom hela min sexliv även med nuvarande man. Jag litar på min man osv så jag vet inte hur denna klamydia kom in i bilden.

    Jag kan tillägga att min man har inte har några symtom på klamydia heller eller tagit någon medicin mot klamydia.

    Vad ska jag göra? Nu är det allt är stängt också? Är något vet hur i hela världen kan jag har fått denna klamydian?

  • Svar på tråden Klamydia och barnlöshet
  • ChansTillLiv

    Mig veterligen går inte klamydia över av sig själv utan man måste ta antibiotika, så det verkar ju som att du inte haft det på riktigt.

  • Lilalila

    Har googlat som tok och på många ställen står att man kan ha den latent, men frågan är hur man man får antikroppar om man har sjukdomen latent?

    Önskar jag inte läste journalen just idag, mår så dåligt över detta

  • UndrandeSökare
    Lilalila skrev 2017-12-22 17:51:25 följande:

    Hej!

    Vi har haft svårt att bli gravid och har påbörjat utredning och lämna blodprov. Nu när jag gick i mina vårdkontakter och läste min jounal så såg jag att det står att jag har positiv antikropp för klamydia. Nu jag är jätteorolig och vet inte vad jag ska göra. Jag har aldrig haft klamydia har aldrig haft några symtom på klamydia eller andra besvär i underlivet. Jag har varit ihop med min man i 2 år och har använt kondom hela min sexliv även med nuvarande man. Jag litar på min man osv så jag vet inte hur denna klamydia kom in i bilden.

    Jag kan tillägga att min man har inte har några symtom på klamydia heller eller tagit någon medicin mot klamydia.

    Vad ska jag göra? Nu är det allt är stängt också? Är något vet hur i hela världen kan jag har fått denna klamydian?


    Jag kan tipsa dig om att göra Mensblodtest och skih skicka hemifrån till ivfSerum i Aten. Om de hittar bakterier i det provet så kommer du få recept på en dunderkur antibiotika. Flera har lyckats få barn efteren sån behandling. Både du och mannen måste behandla er annars bollar man bara infektionen mellan varandra. Googla på ivfSerum Athens och kolla under infection screening.
Svar på tråden Klamydia och barnlöshet