• Sessan01

Bruna flytningar v. 8

Som rubriken lyder så går jag in i vecka 8 imorgon och har idag börjat få bruna flytningar som började runt 14 tiden. Det har inte blivit värre, varken smärta eller blödning. Har två missfall i bagaget så jag är väldigt ledsen och orolig nu, kan inte minnas att det bara började med bruna flytningar. Har fortfarande symtom som lite ömma bröst och illamående. Min fråga nu är, hur startade era missfall och hur lång tid tog det innan det kom igång?

• Svar på tråden Bruna flytningar v. 8
  • MyDestiny

Hade också två missfall (vecka 11 och 6) innan jag blev gravid för tredje gången. Även nu fick jag blödning tidigt typ v6-7. Men allt var helt normalt och graviditeten gick bra.
    Förstår att du är orolig men försök att boka ett vul (privat om du ej får av vanliga gyn) så du slipper vara orolig.
    Det är extremt ovanligt att få 3 missfall på raken så du har ju bra odds. Och skulle det vara ett tredje så har ni rätt av våren till en utredning av anledning till missfallen.
    Håller tummarna och önskar lycka till

• MyDestiny

Glömde skriva att alla gånger med blödningar har startar med typ sparsamt brunt som du beskriver

• Sessan01
    MyDestiny skrev 2017-12-22 18:44:55 följande:

Hade också två missfall (vecka 11 och 6) innan jag blev gravid för tredje gången. Även nu fick jag blödning tidigt typ v6-7. Men allt var helt normalt och graviditeten gick bra.

Förstår att du är orolig men försök att boka ett vul (privat om du ej får av vanliga gyn) så du slipper vara orolig.

Det är extremt ovanligt att få 3 missfall på raken så du har ju bra odds. Och skulle det vara ett tredje så har ni rätt av våren till en utredning av anledning till missfallen.

Håller tummarna och önskar lycka till

Får hoppas att graviditeten fortsätter som den ska nu då. Ska försöka få ett tidigt vul.

Kul att din tredje gick bra!
  • Oak84

Hej

Jag är i vecka 6 och har haft lite bruna flygningar hela veckan och molande värk. Är livrädd just nu. Tog ett graviditetstest igår för att se ifall det var två starka streck och det var de. Starkare än i torsdags. Är väldigt förvirrad nu och kommer det en massa röda dagar. Så kan inte ringa någon bm heller. Har dock läst på minbebis.se att det är fullt normalt med bruna flygningar så här tidigt. Det är färskt blod man ska oroa sig för.

Jobbig period just nu

• Sessan01
    Oak84 skrev 2017-12-23 11:16:23 följande:

Hej

Jag är i vecka 6 och har haft lite bruna flygningar hela veckan och molande värk. Är livrädd just nu. Tog ett graviditetstest igår för att se ifall det var två starka streck och det var de. Starkare än i torsdags. Är väldigt förvirrad nu och kommer det en massa röda dagar. Så kan inte ringa någon bm heller. Har dock läst på minbebis.se att det är fullt normalt med bruna flygningar så här tidigt. Det är färskt blod man ska oroa sig för.

Jobbig period just nu

Hoppas det lägger sig och att det inte är någon fara. Mina bruna flytningar fortsatte inte igår men ryggen känns lite. Vi får hålla tummarna bara
Svar på tråden Bruna flytningar v. 8