• Anonym (Lala)

Skabb?

Snälla hjälp mig. Jag har stora problem över kroppen nu. De börjar som små prickar som kliar litegrand på fötterna och när jag kliade så var de som om de blev vita och svällde upp litegrand och kraftig rodnad runt om. Har haft dessa i ett par månader.. de kliar inte jätte mkt men ofta när jag blir varm. Nu har dessa prickar spridit sig över hela kroppen. Anklar ,ben, lår mage runt naveln. På sidan om magen på baksidan armhålan mot ryggen, ryggslutet, Där har jag kliar så de har uppstår rivsår runt naveln. Nu har dessa prickar börjat komma på över och underarmar också.. börjar bli riktigt rädd. De kliar som sagt en del men inte hysteriskt som jag fattar att de bör göra av skabb? Även på handryggarna har jag dessa små prickar och de liksom på fötterna kliar man så är de som om prickarna sväller upp. Vad kan de vara?

... r jag kliar sönder prickarna så blöder de lite men slutar som direkt. Här kliar så jag har sår av prickarna nu på benen och låren magen och armarna ser inte klok ut. Är också rädd att de ska vara follikuliter... problemen på fötterna har jag haft länge ett par månader.. Men resterande prickar har spridit sig med en himla fart. Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Skabb?
  • sebbe420

Nej just skabb tror jag inte att det är. Du behöver inte vara rädd, men du får ju givetvis genast gå till doktorn så att du kan bli av med skiten!

Svar på tråden Skabb?