• Anonym (Tessan)

Tecken på att något är en dejt och inte bara vänskapligt?

Någon som kan ge förslag på tecken på att en "träff" inte enbart är vänskaplig utan mer som en dejt. Och då inte uppenbara saker som att "hålla handen", "kyssas" och typ att ha sex utan andra mer detaljer som att personen drar ut stolen på en restaurang, bokar bord eller liknande.

• Svar på tråden Tecken på att något är en dejt och inte bara vänskapligt?
  • Pappa41

Finns inte attraktionen där så är det vänskap eller en dejt som inte kommer leda någonstans

• Anonym (Tessan)
    Pappa41 skrev 2017-12-22 21:06:53 följande:

Finns inte attraktionen där så är det vänskap eller en dejt som inte kommer leda någonstans

Jag är attraherad men jag vet inte var han står
  • Milkway

Det är olika hur vi visar attraktion. Jag tycker det är extremt svårt att anta att någon är intresserad i mer bara för att:

- De är nyfikna

- Ställer frågor

- Visar uppskattning ger allmänna komplimanger

- Vill umgås

- Skrattar och trivs i ditt sällskap

- Frågar om du träffar någon

- Ger kram

För sånt här gör jag mot mina bekanta och vänner och människor jag har endast allmänna vänskapsintentioner med.

• Milkway
    Anonym (Tessan) skrev 2017-12-22 21:12:42 följande:

Säg att du är attraherad och se vad han ger för respons då? Han kanske har lika svårt att lista ut vad du känner för honom så sitter ni båda som två frågetecken istället för att kliva fram med fakta. Jag tycker det är attraktivt att någon bara säger som det är, inga spel inget spela svår.
  • Anonym (Tessan)
    Milkway skrev 2017-12-22 21:23:32 följande:

Säg att du är attraherad och se vad han ger för respons då? Han kanske har lika svårt att lista ut vad du känner för honom så sitter ni båda som två frågetecken istället för att kliva fram med fakta. Jag tycker det är attraktivt att någon bara säger som det är, inga spel inget spela svår.

Men om han vill vara min vän är det ju jättedumt att säga att jag attraheras av honom.
  • Pappa41
    Anonym (Tessan) skrev 2017-12-22 21:12:42 följande:
    Om han inte är väldigt blyg så är det nog kört du skulle känna det...

Men ta en dejt som naturligt ger mycket fysisk kontakt så är det lättare att röra en motpart och känna efter utan att det ska kännas konstigt...
    fysisk kanske äventyrsbad eller bowling som exempel
  • Anonym (Tessan)
    Pappa41 skrev 2017-12-22 22:00:07 följande:

Om han inte är väldigt blyg så är det nog kört du skulle känna det...

Men ta en dejt som naturligt ger mycket fysisk kontakt så är det lättare att röra en motpart och känna efter utan att det ska kännas konstigt...

fysisk kanske äventyrsbad eller bowling som exempel

Men jag vill gå extremt långsamt fram. Håller på att komma över mitt ex.
  • TriC

Män fungerar vanligtvis inte på samma sätt som ni kvinnor.
    En vuxen man börjar inte plötsligt umgås med en ny kvinna utan att samtidigt vara attraherad av henne. Så om han vill träffa dig igen så är han absolut attraherad.

Lycka till! 

• Anonym (Tessan)
    TriC skrev 2017-12-22 23:38:06 följande:

Män fungerar vanligtvis inte på samma sätt som ni kvinnor.

En vuxen man börjar inte plötsligt umgås med en ny kvinna utan att samtidigt vara attraherad av henne. Så om han vill träffa dig igen så är han absolut attraherad.

Lycka till! 

Så någon som vill hänga en gång i veckan, betalar för det vi gör och skjutsar hem än kan vara lite intresserad då? Även fast han aldrig rört mig
  • TriC

Undantag finns alltid, men troligtvis. Kanske är han väldigt blyg och tafatt?

• Anonym (ace)

Varför gör du livet så komplicerat för dig själv?
    Prata med människan, fråga vad han vill! Det är inte så konstigt att världen ser ut som den gör om alla sitter och gissar istället för att prata med varandra...

• Haskel

Om man inte är intresserad, brukar man inte vilja ses igen. Är man intresserad så vill man fortsätta ses. Så enkelt är det i grund och botten.

Undantagsvis händer det givetvis att man träffar människor där det inte alls finns någon attraktion, men man gillar personen på ett vänskapligt sätt, och vill därför ses igen. Men då brukar de absolut flesta vara tydliga med den saken, och säga det. Särskilt om man först setts med intention att träffas för kärlek.

• Anonym (ddd)
    Anonym (Tessan) skrev 2017-12-22 23:42:03 följande:
    Så någon som vill hänga en gång i veckan, betalar för det vi gör och skjutsar hem än kan vara lite intresserad då? Även fast han aldrig rört mig
    Ja så kan det vara. Eftersom du vill ta det långsamt signalerar du antagligen det och han vill/vågar inte göra något som du skulle kunna uppfatta som över din gräns. 

Det kan också vara så att han inte är så van vid kvinnor och inte riktigt vet när det är ok att tex lägga en hand på armen osv. Eller så är han inte så fysisk som person (men då tänker jag att en relation kan bli lite tråkig)

Betalar han alltid när ni umgås? Antingen är han väldigt fast i gamla traditioner eller så hoppas han på att få något tillbaka till slut (sex tex) 
  • Anonym (Tessan)
    Haskel skrev 2017-12-24 08:53:13 följande:

Om man inte är intresserad, brukar man inte vilja ses igen. Är man intresserad så vill man fortsätta ses. Så enkelt är det i grund och botten.

Undantagsvis händer det givetvis att man träffar människor där det inte alls finns någon attraktion, men man gillar personen på ett vänskapligt sätt, och vill därför ses igen. Men då brukar de absolut flesta vara tydliga med den saken, och säga det. Särskilt om man först setts med intention att träffas för kärlek.

Vi har inte träffars på en dejtingsajt eller så. Men han vill ses men han kanske bara har vänskapliga tankar i huvudet. Men jag har fått träffat hans barn nu som pappas vän. Och jag har tydligt presenterats som en vän för dom och han har inte gjort några som helst närmanden, Och han är inte gay :(
  • Anonym (ddd)
    Anonym (Tessan) skrev 2017-12-25 13:05:35 följande:
    Vi har inte träffars på en dejtingsajt eller så. Men han vill ses men han kanske bara har vänskapliga tankar i huvudet. Men jag har fått träffat hans barn nu som pappas vän. Och jag har tydligt presenterats som en vän för dom och han har inte gjort några som helst närmanden, Och han är inte gay :(
    fast att säga så till barnen är klassiskt så det kan du heller inte gå på. 

Du får helt enkelt fråga "jaha, är jag bara en vän?" lite med glimten i ögatFlört
  • Anonym (Tessan)
    Anonym (ddd) skrev 2017-12-25 13:13:31 följande:

fast att säga så till barnen är klassiskt så det kan du heller inte gå på. 

Du får helt enkelt fråga "jaha, är jag bara en vän?" lite med glimten i ögat

Men har inte rört mig fysiskt alls på dom 3,5 månaderna vi känt varandra. Eller sagt något om mitt utseende.
  • Anonym (Tessan)
    TriC skrev 2017-12-23 00:06:38 följande:

Undantag finns alltid, men troligtvis. Kanske är han väldigt blyg och tafatt?

Han vet att jag blev så sviken i min tidigare relation och har varit rädd förr att göra fel då jag är skör...,
Svar på tråden Tecken på att något är en dejt och inte bara vänskapligt?