• Dreamrose80

Intensiv attraktion

Jag håller på att bli tokig

Eller är jag tokig? Vill gärna ha andras syn på det hela som inte känner mig.

Jag är gift och har barn. Lyckligt gift.

Men har träffat en man som har barn på samma dagis som jag. Vi ses mest bara vid hämtning och lämning men det är någon attraktion i luften som inte går att få bort. Det är som om jag känt honom tidigare och känner en enorm åtrå. Har börjat tänka på honom ofta och när jag möter hans blick blixtrar det till i hela kroppen. Jag vet inte vad jag vill. Än mindre vad han känner. Har svårt att tro att det inte är ömsesidigt. Vi tittar på varandra lite längre än normalt och har vi dras till varandra på ngt sätt. Jag vill bara vara nära honom. Men accepterar att det aldrig blir vi i detta liv. Han är gift också. Men skulle vilja bli vän med honom.

Någon som kännt samma

Har det varit ömsesidigt ?

Har aldrig kännt så här förut?

Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Intensiv attraktion
  • Medium

Jag känner så med en av mina kunder, som nog känner likadant. Mina kollegor säger att det blixtrar till mellan oss varje gång hon kommer in i lokalen. Jag kände så direkt första gången jag såg henne.

Problemet är att jag är gift och hon är kund. I min roll måste jag försöka vara professionell; för tänk om jag har missförstått allt. Att jag är gift ställer också till det. Därför har jag valt att svälja mina känslor och det har varit jobbigt.

Om jag vetat att jag hade kunnat prassla lite så hade det nog blivit så..;)

• äldreochklokare

Nej du vill inte "bli vän" med honom. Det där är något man intalar sig för att försöka döva samvetet. 

Svar på tråden Intensiv attraktion