• Anonym (Gäsp)

Är så otroligt trött hela tiden :(

Hej

Jag är så olidligt trött hela tiden! Jag kan sova hur mycket som helst och när jag inte sover så gäspar jag i princip konstant. Jag har svårt att komma upp på morgonen. Jag brukar oftast ställa klockan så att jag ska sova 8 timmar men det slutar oftast med att när den ringer så ställer jag fram den en timme, sen ytterligare en timme osv tills jag verkligen måste gå upp....Jag har hundar så det är det som tvingar upp mig tillslut, att de måste få komma ut. Sedan kan jag vara vaken ett par timmar på förmiddagen innan tröttheten slår till igen, ofta så somnar jag i soffan och kan då med lätthet sova ytterligare många timmar trots att jag redan sovit 12 timmar under natten.........
    Jag tränar på gym och är mycket ute i skogen med hundarna, och visst under tiden jag håller på (när jag väl tvingat mig ut) så känner jag väl mig relativt pigg och energisk men jag upplever aldrig den där uppiggande effekten efteråt utan kan somna sen direkt efteråt. Så om jag exempelvis kommer upp till 9 på förmiddagen och ger mig ut i skogen direkt med hundarna och är hemma igen vid 12, så kan jag då tvärslockna i soffan och sova fram till 17-18 utan konstigheter........Somnar sedan med lätthet igen vid 21. Och så fortsätter det, dag efter dag (lediga dagar). De dagar jag jobbar så sköter jag mitt jobb men samma sak där, gäspar hela dagarna och däckar i soffan direkt jag kommer hem.....

• Svar på tråden Är så otroligt trött hela tiden :(
  • Jjoocckke

Jag hade samma sak i flera år. Så fort jag satt ner så höll jag på somna tillslut så hitta jag en artikel på nätet läste jag om candida . Köpte från tyskland nystatintabletter och och slängde i mig. Det kom ut så mycket äcklig gegga från tarmarna så tydligen hade jag haft överväxt av skiten i tarmarna i flera år. Blev mycket piggare direkt efter!

• Anonym (L)

Hur du sökt vård för problemet? Annars bör du kolla Borrelia, sköldkörtelprov, B12 och blodvärden. Det finns säkert andra tester man kan ta men det var vad jag kom att tänka på som kan orsaka trötthet. 

• Malinlin

Har exakt samma sak och testerna hos läkaren säger ingenting. Har dock förhöjda levervärden, men detta har jah tydligen haft i flera år och tröttheten har varat i drygt ett halvår.. Har ont i huvudet nästan varje dag nu också, vet inte vad det kan vara :/ ska prova sluta med p-pillrena nu, fastän de inte tror det kommer hjälpa.. Hoppas hoppas :)

• Anonym (Ä)

Är också alltid trött för jag har MS. Det är mitt enda symtom på sjukdomen men påverkar såklart hela livet.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Ä) skrev 2017-12-24 07:45:00 följande:

Är också alltid trött för jag har MS. Det är mitt enda symtom på sjukdomen men påverkar såklart hela livet.

Du kommer inte tro mig men ms går ibland att bota med antibiotika. Orsaken är ofta bakteriella infektioner som ej behandlats och som orsakar inflammation i hjärnan. Finns en hel del dom fått långvarig sb-behandling mot sin borrelia i Tyskland och på köpet blivit av med sin ms. Jag är mitt uppe i behandling och det har funkat på mig. Känber till många andra som upplever samma sak. Kolls någon borreliasida på facebook för mer info och kunskap.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Eva) skrev 2017-12-24 08:13:32 följande:

Du kommer inte tro mig men ms går ibland att bota med antibiotika. Orsaken är ofta bakteriella infektioner som ej behandlats och som orsakar inflammation i hjärnan. Finns en hel del dom fått långvarig sb-behandling mot sin borrelia i Tyskland och på köpet blivit av med sin ms. Jag är mitt uppe i behandling och det har funkat på mig. Känber till många andra som upplever samma sak. Kolls någon borreliasida på facebook för mer info och kunskap.

*Ab- behandling.
  • Anonym (Eva)
    Malinlin skrev 2017-12-23 16:27:03 följande:

Har exakt samma sak och testerna hos läkaren säger ingenting. Har dock förhöjda levervärden, men detta har jah tydligen haft i flera år och tröttheten har varat i drygt ett halvår.. Har ont i huvudet nästan varje dag nu också, vet inte vad det kan vara :/ ska prova sluta med p-pillrena nu, fastän de inte tror det kommer hjälpa.. Hoppas hoppas :)

Du kan ha obehandlade fästingburna infektioner. Dessa orsakar efter ett tag ofta ms, ME och olika smärtsjukdomar. Bartonella sätter sig ofta i levern vilket kan förklara de förhöjda värdena. Bästa sättrt att testa är tuvärr i Tyskland dit man kan skicka prover.
  • Anonym (Ä)
    Anonym (Eva) skrev 2017-12-24 08:13:32 följande:
    Nej du har rätt jag tror dig inte. Har för mycket fakta kring sjukdomen för det.
  • Anonym (Kille?)

Är du kille kan de där vara typiska symptom på testosteronbrist.

• Anonym (Maybe)

Du kanske har ett jobb som inte ger någon energi att komma hem med plus du behöver mer egentid och lugn på jobbet än du får så när du kommer hem måste du ta igen detta och sover mycket och minsta ansträngning (vara ute gå ut med hundarna dagssysslor) gör dig helt slut.

• Xacoon

En vän till mig har varit trött i ca ett år, fick senare reda på att han har en infektion under sin ena tand som tar all kraft från kroppen. Så jag håller med dem andra och säger att du troligtvis har en infektion i kroppen. Ring om en tid på vårdcentralen så läkare kan kolla upp det!

• Licasa

Kan du ha ME (kroniskt trötthetssyndrom)

tro? Låter bedrövligt,stackars dig????????????!

Sök läkare (neurolog?)!!!????

Kram????????

11
  • Anonym (Kille?)
    Licasa skrev 2017-12-24 11:21:38 följande:

Kan du ha ME (kroniskt trötthetssyndrom)

tro? Låter bedrövligt,stackars dig????????????!

Sök läkare (neurolog?)!!!????

Kram????????

Min syrra har ME. Det är först nyligen hon fick bli sjukskriven och orkar med...något över huvud taget. När hon jobbade så var det allt hon orkade med, Jóbbade 8timmar, sov resten. Sov hela helgerna igenom, på semestrarna låg hon i stort sett i en hammock 3 veckor i sträck och orkade ingenting. Sista veckan på semestern hade hon fått tillbaks lite energi och orkade göra litegrann, men då var det kort tid innan hon började jobba igen. Det var väl den veckan på året hon hade något slags liv öht. Helt horribel sjukdom det där.
  • Lilium

Har samma problem. Visade mig ha d- vitaminbrist samt lågt b12 och folsyra.

Det blev bättre på D-vitamin men definitivt inte bra.

Vet inte vad jag ska göra härnäst, vården är inte speciellt intresserade.

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
  • Anonym (Sömnapné)

Läs på om sömnapné och om du tror att de kan stämma be om att få göra en sömnutredning, den gör man hemma under en natt och man får resultatet efter ett par dagar. Skulle du få diagnosen sömnapné är behandlingen antingen bettskena eller cpap. Sömnapné är vanligare än vad många tror och man behöver inte vara äldre man och överviktig för att drabbas utan även yngre kvinnor utan övervikt kan drabbas. Lycka till!

• Inteutanproblem

Järnbrist - tenderar ge en förlamande trötthet i stil med att det krävs en kraftansträngning att ta sig upp ur soffan, samt att man blir andfådd för ingenting. D-vit, B-12, Folsyra brister. Snarkar du? Sömnapné - ja drabbar även folk som inte är överviktiga, kan drabba även unga personer.

Obehandlade fästingburna sjukdomar som någon här ovan nämnde kan stilla till med mycket skit. Kan vara svårt att få gehör i den Svenska vården för det bara och våra tester är tydligen skit så missar många.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Ä) skrev 2017-12-24 08:32:46 följande:

Nej du har rätt jag tror dig inte. Har för mycket fakta kring sjukdomen för det.

Den så kallade fakta du har är skapad av läkemedelsföretagen för att de ska kunna tjäna pengar på dig för resten av ditt liv istället för att du ska botas. Jag har blivit mycket bättre och vet flera andra som varit med om samna sak och t.o.m blivit friska. Men lycka tillmed stt bli "frisk" genom att lita på sjukvården som är styrd av läkemedelsbolagen...
  • Anonym (Samma)

Ts hur har det gått ? Har du hittat någon lösning till ditt problem ? Har det likadant är ung och frisk enligt läkarna men orkar inte så mycket trött ofta märker att folk omkring mig har så mycket ork.... de jobbar , går ut med barnen , handlar och hittar på saker på helgarna . Jag är bara trött och orkeslös och orkar max att städa och kanske laga något .

• Anonym (Samma)

Ts hur har det gått ? Har du hittat någon lösning till ditt problem ? Har det likadant är ung och frisk enligt läkarna men orkar inte så mycket trött ofta märker att folk omkring mig har så mycket ork.... de jobbar , går ut med barnen , handlar och hittar på saker på helgarna . Jag är bara trött och orkeslös och orkar max att städa och kanske laga något .

• Anonym (Samma)
    Jjoocckke skrev 2017-12-23 12:18:47 följande:

Jag hade samma sak i flera år. Så fort jag satt ner så höll jag på somna tillslut så hitta jag en artikel på nätet läste jag om candida . Köpte från tyskland nystatintabletter och och slängde i mig. Det kom ut så mycket äcklig gegga från tarmarna så tydligen hade jag haft överväxt av skiten i tarmarna i flera år. Blev mycket piggare direkt efter!

Vad är nystatintabletter ? Kan man inte köpa de i Sverige ?
Svar på tråden Är så otroligt trött hela tiden :(