• Rockyroad

Jul

Hej!

Jag tänker inte följa med svärmors julfirande då jag känner att sedan några år tillbaka vi har klippt band. Jag har inte besökt dom i 3 års tid då jag insåg att dom är mycket oförskämda och mår dåligt över att vara nära dom. Jag vet mycket väl att hon inte gillar mig men maskerar detta ned hyckleri. Dom har inte bjudit mig till julfirandet (inte pratat med mig om det blir något hos dom) så jag tänkte att jag blir lycklig över att slippa dom. Nu blev min man ledsen för han hade räknat med att jag skulle följa med. Vi har 2 barn och hannvill att jag för detta för deras skull. Vilket jag tycker det är otroligt jobbigt. Jag mår illa av att tänka på att jag MÅSTE följa med. Det känns stressande och jag känner att jag gör fel genom att följa med. Nu hände något med vår hund och jag sa att jag inte följer med pga jag mår dålig över att se andra hundar ( dom har hundar) . Detta var sant med förstärkes med känslan av att inte vilja följa med.

Min fråga är : vad ska jag göra???!!! Jag har lovat min man och mina narn att fira en julafton till den 25 men han vägrar. Tycker hela situationen är så jobbig .

• Svar på tråden Jul
  • CarinaL26

Kan inte säga vad som är rätt och fel men detta skulle ni löst för länge sedan och inte dan före julafton. Minimera antalet ledsna är det enda råd man kan ge i nuläget.

• Waddafukz

Du följer med för barnens skull. Inget att diskutera.

• Fishnet
    Waddafukz skrev 2017-12-23 14:35:17 följande:

Du följer med för barnens skull. Inget att diskutera.

Du tar inget hon säger/gör i beräkning och fokuserar på det julen handlar om, dina barns glädje att få fira den med sin familj svälj stoltheten och var där för barnen.
  • Tow2Mater
    CarinaL26 skrev 2017-12-23 12:28:34 följande:

Kan inte säga vad som är rätt och fel men detta skulle ni löst för länge sedan och inte dan före julafton.

Ja, och hur kan man "räkna med" att TS ska följa med om hon inte ens varit dit på 3 år? Tycker ju det borde kommit upp till diskussion.

TS hur gamla är barnen? Forklara for dem att du ger dem dina presenter på morgonen och firar så istället, och att de sen åker med bara pappa dit?
Svar på tråden Jul