• Villvaraanonym28392

    Mår dåligt

    Hej! Är det vanligt att börja må lite dåligt några månader efter bebis är född?

    Jag känner att energin börjar sina och jag är allmänt leds. Jag ammar 2 månadersbebis och hon ammar varannan timme, ibland oftare och ibland mer sällan. Men på kvällarna kan hon inte somna utan flera timmars tuttande. Börjar bli jobbigt då jag hoppades att det skulle bli bättre med tiden, att hon skulle börja amma mer sällan . Hon går upp bra i vikt osv men jag känner att jag inte vill vara så fast, kan ju vara skönt med lite avlastning ibland. Funderar på att börja delamma och ge ersättning. Inbillar mig att det blir "enklare", att hon blir mättare och är nöjd en längre stund. Är jag helt ute och cyklar som tror att det blir bättre med ersättning och delammning?

  • Svar på tråden Mår dåligt
  • meicc

    För mig var det perfekt med delamning, inget krångel att byta mellan bröst o flaska och pappan kunde mata också o jag kände mig mer fri. Nu fick vi delsumma pga att han inte gick uppnå vikt ordentligt men tyckte ändå det var väldigt skönt och blir nog samma med nästa barn.

  • Tovvis

    Hej, har inga direkta erfarenheter mer än att säga att jag håller med dig. Har en dotter på snart 3 månader och jag helammar och man känner ju sig som en kossa som knappt får gå ut och beta. Det har varit väldigt jobbigt för mig att vara så låst medans sambon knappt blir påverkad av ett barn, han kan komma och gå som han vill fortfarande. 
    Tror absolut att det skulle bli en avlastning om hon kunde ta flaska ibland med bröstmjölk som jag har pumpar ut, men problemet är att hon inte tar flaska.. Har testat några gånger men hon tuggar bara på den och slutar med skrik och gråt...
    Blir aningen kämpigt och frustrerande...

  • MissDell

    Kan bara säga att här hemma är det samma sak! Jobbigt då man inte kan få avlastning när mannen kommer hem då lillan vill ha maratonamning på kvällarna. Hon äter också varannan timme eller en gång i timmen. Jag försöker trösta mig med att snart är det dags med att ge annan mat :)

Svar på tråden Mår dåligt