• Anonym (Orolig)

Magsjuk av semla, behöver hjälp!

Jag åt nyss en semla och den luktade lite märkligt, märkte jag dumt nog efter halva va uppäten.. lite spya faktiskt, gav den till sambon och hon tyckte den också lukta märkligt men åt den ändå.

Nu är jag korkad jag vet, men är rädd få vinterkräksjukan, ska jag spy upp hela semlan ELLER spelar de ändå ingen roll då de bara krävs några få bakterier bli sjuk och skadad är isåfall redan skedd även om jag kräks upp den?

Hjälp snälla! Vill inte bli magsjuk!

• Svar på tråden Magsjuk av semla, behöver hjälp!
  • Anonym (vitpepparkorn)

Förmodligen lite härsken grädde. Troligtvis blir du inte sjuk av  detta och varför skulle det vara  sjukdomsbakterier i din semla? Svälj några vitpepparkorn och en whisky eller något alkolhaltigt så dör de med stor sannolikhet.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (vitpepparkorn) skrev 2017-12-23 22:24:44 följande:

Förmodligen lite härsken grädde. Troligtvis blir du inte sjuk av  detta och varför skulle det vara  sjukdomsbakterier i din semla? Svälj några vitpepparkorn och en whisky eller något alkolhaltigt så dör de med stor sannolikhet.

Funkar likör 12%??
  • Anonym (vitpepparkorn)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-12-23 22:26:08 följande:
    Funkar likör 12%??
    Nej för mycket socker och lite alkohol. Vitpepparkorn räcker nog...goggla det så kan du få reda på mer.Tydligen effektiv husmorskur!
  • 8airam8

Luktade knepigt och smakade äckligt? Sur grädde. Inte något som man blir sjuk av.

Vinterkräksjuka? Små små partiklar av spyor eller avföring från en person som redan är sjuk. Smakar inget och luktar inget.

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Orolig)
    8airam8 skrev 2017-12-23 22:44:41 följande:

Luktade knepigt och smakade äckligt? Sur grädde. Inte något som man blir sjuk av.

Vinterkräksjuka? Små små partiklar av spyor eller avföring från en person som redan är sjuk. Smakar inget och luktar inget.

Så du är säker att om personen som bakade va sjuk så hade de INTE luktat? Var en tydlig spylukt.. men kände de på slutet av semlan
  • Anonym (C)

Vinterkräksjuka-baciller luktar inte.

På sin höjd sur grädde eller mandelmassa och du lär inte bli sjuk.

Anonym (Orolig) skrev 2017-12-23 22:46:07 följande:

Så du är säker att om personen som bakade va sjuk så hade de INTE luktat? Var en tydlig spylukt.. men kände de på slutet av semlan

• Anonym (Orolig)

Okej hoppas ni har rätt! För tallriken semlan låg på luktar nog mycket spya, känns tydligt ..

• Anonym (C)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-12-23 22:56:49 följande:

Okej hoppas ni har rätt! För tallriken semlan låg på luktar nog mycket spya, känns tydligt ..

Alltså om den varit SÅ dålig så hade du inte kunnat äta den. Lovar.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (C) skrev 2017-12-23 23:05:58 följande:

Alltså om den varit SÅ dålig så hade du inte kunnat äta den. Lovar.

Hur menar du? Jag vetinte om jag åt den konstigt men åt ena locket först, sen grädden i mitten, sen när jag tuggade igenom mandelmassan kom den här spylukten.. gav den till sambon som åt resten. Nu på tallriken låg de papper kvar som jag hade blivit kladdig med , den luktar rätt mycket spya.. har gått en timme nu sen jag åt den.

Dricker 30% likör också ifall de nu hjälper :/
  • Anonym (C)

Bara släpp det för du kommer ju börja må illa av stressen istället. Ni kommer inte bli sjuka. Om den varit så dålig eller härsken att det varit någon fara så hade ni inte kunnat sätta tänderna i den pga lukten.

• 8airam8

Ta ett par likör till så att du lugnar ned dig. Det är ingen fara.

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Orolig)

Blev inte sjuk :D god jul alla!

Svar på tråden Magsjuk av semla, behöver hjälp!