• Johnnyorange

    Vill isolera mig

    Att träffa folk tar mycket energi för mig, det har gått så långt att jag till och med tycker det är jobbigt att träffa mina egna föräldrar. Det kan gå bra efter ett tag, men det blir jobbigt när det blir en "omstart." 

    Med det menar jag att om jag till exempel är hemma hos mina föräldrar och jag sover över där några nätter så är det jobbigt att gå ut ifrån mitt rum på morgonen för att träffa dem. Jag dröjer kvar länge på mitt rum pga min ångest att gå ut och vara social. 

    Nu på julafton så ska vi ju dessutom träffa andra personer, och jag känner egentligen för att vara själv och skippa julfirandet. Är det vanligt att känna så här?

  • Svar på tråden Vill isolera mig
  • xnfsm

    Det låter som ett typiskt symptom av utmattningssyndrom. Jag blev/blir ?mätt? på intryck och vill isolera mig och jag har utmattningssyndrom.

  • Woopsie

    Jag är introvert och känner som du. Vi är olika helt enkelt. Dock är det lätt att gå för långt åt social fobi-hållet så lite är iallafall jag tvungen att utsätta mig för att umgås. Ju längre tid emellan gångerna det går desto jobbigare blir det tycker jag.

Svar på tråden Vill isolera mig