Ont i/kring livmodern, vad är fel?
Har sen ca en månad haft ont i/kring livmodern, påminner om mensvärk. Men jag hade mens för ca 2 veckor sen. Så det har alltså sträck sig över en hel cykel nu. Jag tror inte heller att jag kan vara gravid eftersom jag är stereliserad och även hade mens "nyss". Så smärtan bör va nåt annat. Men jag tycker varken det passar in på endemetrios eller livmoderhalscancer då jag tex inte haft nån mellanblödning (cancer) och inte har så fruktansvärt ont det verkar som man ska ha med endemetrios.
Upplever även att smärtan har stegrat på den här månaden. Jag har inte börjat med nån ny träning och har inte ändrat livsstil.
Har tre graviditeter bakom mig om det är relevant. Varav sista slutade med planera snitt för ungefär ett år sedan. Har dock inte haft problem med livmodern efter första månadernas läkning, förrän nu då det här kom smygande.
Smärtan påminner om molande dov mensvärk och håller till långt ner i magen/livmodern men strålar även ut mot ländryggen. Och den har alltså ökat sen den kom för ca en månad sen men är inte en akut smärta. Nån som vet vad det kan vara?