• TimTim123

Så ensam efter slut med flickvän

Jag är 19 år gammal och känner mig nojig över att inte ha några kompisar när jag blir äldre. När jag tänker efter har inte mina föräldrar speciellt många kompisar förutom de de har skaffat på senare dagar som egentligen är mina eller min brors barndomskompisars föräldrar som också bor i närheten.

Jag har precis flyttat för att studera på universitet, visst har jag lärt känna många nya och fått en hel del vänner men inga djupare som jag verkligen kan öppna upp till (därför jag skriver om detta på ett forum till främlingar). Nu har jag då åkt hemhem för att fira jul med familjen.

Nästa händelse är ju nyår då jag nu försöker få tag i gamla kompisar att fira med men jag inser att de har går vidare, de flesta har redan planerat med andra som jag inte känner och jag känner mig väldigt dum som försöker bjuda in mig själv till deras fester. Bättre blir det inte när det var flera årsedan jag träffade de sist eftersom jag umgicks mycket mer med min dåvarande flickvän och hennes kompisar.

Har andra varit i min sits? Har ni någon gång exempelvis flyttat och stått utan vänner? Vad gjorde ni då?

• Svar på tråden Så ensam efter slut med flickvän
  • UndrandeSökare

Jag flyttade långt bort för att plugga på universitetet, bodde i studentkorridor och började umgås med mina korridorkompisar på fritiden, vi spelade bla brädspel och gick på studentgympa och gick ut på studentpuben.

Senare gick jag med i föreningar genom universitetet och fick kompisar den vägen. Kolla upp vilka föreningar som finns vid ditt universitet. Finns det någon som passar dina intressen? Då kan du säkert hitta nya kompisar där eller kanske du kan bli kompis med någon som pluggar samma sak som dig på universitetet.

Svar på tråden Så ensam efter slut med flickvän