Vill bara släppa loss?
Är en kille mellan 30-40 år som har ett bra jobb, bra partner, bra familj, kul och äventyrligt liv m.m. Egentligen inget att klaga på.
Men.. jag har haft en lång period flera år av mycket jobb, mycket press och stress. En period där jag behövt ha kontrollen hela tiden. Samtidigt så är lite av min personlighet är att jag vill 100% och därför försöker jag ha kontroll hela tiden.
När jag är ute med min partner på t.ex. krogen så vill man ju inte bli för full för att man vill ha någorlunda kontroll. Samtidigt vill man inte skämma ut sig och låta henne få ta hand om en. Nej nej.
Med andra ord är jag en städad man som lyckats och har kontroll på det mesta.
Igår såg jag på en film om en rockstjärna och hans tjej som spelades av Jennifer Aniston. Skit samma vilken film. Men i den filmen så hamnar dem på ett party och får i sig något piller någon drog och släpper loss. De hånglar med alla, verkar ha sex med alla och bara släpper loss utan att tänka på konsekvenserna.
Denna scen fick mig att känna något inombords. Då jag ofta är i kontroll och sansad så kände jag att wow vad befriande och lockande det kändes.
Nu menar jag inte att jag ska ta droger. Men måste erkänna det kändes frestande.
Utan det jag kände var att wow, skulle också vilja få möjlighet där man känner att det är safe och säkert att göra det. Kunna släppa loss totalt. Dricka sig rejält berusad eller på annat sätt glömma världen. Hångla på, ha sex, springa naken, göra crazy saker.. ja whatever... För en stund få släppa loss på riktigt utan att tänka.
Är jag konstig som tänker så här?
Hur ska jag hantera det?
Kan man göra det på något sätt?
Tack!