• BehovAvBettskena

Har någon testat Apotekets bettskenor?

Hej det är så att jag gnisslar/tuggar tänderna under nätterna (speciellt under stressiga situationer, ex nytt jobb eller under tenta perioden). 

Tyvärr kostar en bettskena hos tandläkaren här i Luleå <3000kr och har inte råd. Undrar därför om apotekets bettskenor är bra? (de kostar ca 300kr). Undrar också vilket material de är gjorda i. Är rädd att de skulle fastna i halsen eller att man råkar "andas in dem" i sömnen och kvävas. 

Har bevisligen ingen erfarenhet bettskenor och är tacksam för svar :) 

www.apoteket.se/produkt/ekulf-night-guard-1-st-245951/

Tack och bock
  • Svar på tråden Har någon testat Apotekets bettskenor?
  • Yesidid

Jag kunde inte följa länken så jag vet inte vilken du menar, men jag använder Nightguard eller liknande namn, nån universal från apoteket för runt 300 spänn. Tycker att den är jättebra! Lätt att forma och sitter bra.

• Helgapelga

Jag har testat apotekets bettskena men tyckte den var väldigt komplicerad att forma till.

Jag rekommenderar Nitebite som är superenkel och helt fantastisk!

bettskenor.com/

(eller googla på Nitebite)

• Helgapelga
    Helgapelga skrev 2017-12-27 23:04:18 följande:

Jag har testat apotekets bettskena men tyckte den var väldigt komplicerad att forma till.

Jag rekommenderar Nitebite som är superenkel och helt fantastisk!

bettskenor.com/

(eller googla på Nitebite)

Glömde säga att priset är för 2-pack, det följer med två bettskenor när man beställer. Så billigare än apotekets bettskenor, eftersom man behöver byta dem ibland pga att de slits och blir lite äckliga med tiden.
Svar på tråden Har någon testat Apotekets bettskenor?