minskade fosterrörelser v.25
Är i vecka 25 och vår lille har bökat på i magen med samma "mönster" sedan vecka 18 ungefär. Nu har jag i 5-6 dagar märkt en betydligt skillnad i rörelsemönstret, framför allt är det lugnare, känner knappt något på hela dagarna möjligtvis lite hicka, och på kvällen då han alltid röjt som mest är de lite små knuffar bara.
Det är inte min första graviditet så av den anledningen har jag tagit det lite lugnt för jag vet ju hur vanligt det är att dem har lugnare perioder, men nu börjar det ändå ha gått snart en vecka och har lite svårt att slå bort oron. Haft lite sammandragningar och mensvärk både i ryggslut och magen som kommer och går, något jag i vanliga fall inte skulle reagera över men ja, det blir svårt att slå ifrån sig tillslut när det handlar om ens barn.
Har försökt få tag på både BM och vår hälsocentral utan resultat under dagen och FL ligger 2 timmar bort.
Kan det vara så att bebisen bara lagt sig annorlunda och sparkarna dämpas eller hamnar mot ryggen satt säga? Kanske är helt normalt man inte känner allt lika väl nu, är ju trots allt "bara" i vecka 25. Någon med erfarenhet?