• angieelander

Vad är det för fel på min kropp?

Hej, ber först och främst om ursäkt för ett långt och kanske krångligt inlägg... jag har alltid haft ca 35-40 dagar mellan mens, extrem mensvärk och blöder i floder. Det har även fortsatt efter jag fick barn november 2016. Då vi försöker få barn nr.2 så har jag försökt ha bättre koll på min äl samt menstration. Jag skulle ha haft äl 7 december och hade sex 5 dec. Mensen kom sedan 20 dec vilket var 2 dagar tidigare än väntat. Jag blev chockad när den kom och upplevde varken mensvärk eller ömma bröst som jag brukar ha 1 vecka innan mens. Samma dag som mensen kom så började brösten dock värka i 2 dagar. På fjärde dagen med mindre blödning än normalt så la jag märke till att jag blödde väldigt ytligt. Ungefär som att det skavdes ifrån slidan och att det inte var mens som kom när jag satte in tampong utan färskt blod.. Så jag slutade att använda tampong och slutade blöda.. Samma dag har jag upplevt som molande värk vilket bara blir värre. Det känns som en tyngd i livmodern vilket jag gjorde men sonen med.. Jag är otroligt trött och extremt grinig. Kissar i floder vilket jag normalt gör 2 gånger om dagen.. Jag sover uruselt och kroppen domnar av. Drömmer även något extremt vilket jag aldrig gör annars förutom när jag var gravid förra gången... Så imorse tog jag ett clearblue digital test som självklart visade negativt.. alltså vad kan det vara för fel? Det känns inte rätt.. har funderat kring om det ev är ägglosning jag känner av om jag ev inte fick någon förra månaden? Vad tror ni? Har någon upplevt liknande? Kan det vara en graviditet ändå? Är det ägglosning? Vad ska jag göra? Blir galen av att må såhär :( god jul o gott nytt år.

• Svar på tråden Vad är det för fel på min kropp?
  • Anonym (J)

Tror, som du själv säger, att det är ägglossning eftersom den nog uteblev förra månaden eftersom dina symtom och mens var mindre än vanligt.

Eller så är du bara skengravid.

Men tog du negativt test med alla de symtomen så är du ju inte gravid.

• angieelander

Nej känns som att det ev kan vara ägglossning. Känns bara konstigt att den sker redan nu isåfall. Har beställt ägglossningstest så får se vad dom säger :)

• angieelander
    Anonym (J) skrev 2017-12-28 00:29:48 följande:

Tror, som du själv säger, att det är ägglossning eftersom den nog uteblev förra månaden eftersom dina symtom och mens var mindre än vanligt.

Eller så är du bara skengravid.

Men tog du negativt test med alla de symtomen så är du ju inte gravid.

Nej känns som att det ev kan vara ägglossning. Känns bara konstigt att den sker redan nu isåfall. Har beställt ägglossningstest så får se vad dom säger :)
Svar på tråden Vad är det för fel på min kropp?