Kan man anmäla a.kassan?? eller iaf klaga på dem??
Ja som jag skrev i rubriken: Kan man anmäla a.kassa eller iaf någons som vet om man kan klaga på dem någonstans??
Fick mitt första brev av dem idag, deras första kontakt med mig, försökt sen i mitten av januari att ändra allt till att jag är arbetslös. Men inget har hänt, förrän idag. Ska tillägga att jag skickat in alla papper 3 gånger till dem. Och får då veta att det fortfarande saknas uppgifter enligt dem, de har fått dem uppgifter de efter frågar det är jag säker på. Och att jag har varit avskriven en period i februari men det har inte jag fått veta.... Sur å lessen man blir, bara strul och nu kommer jag troligen inte få ut ersättning förrän efter ytterligare en karens period. Plus att dem inte kunnat registrera att arbetsförmedlingen skrivit in mig.. Men det skickade min handläggare papper på idag tack o lov för det. Men jag/vi (min sambo o jag) klarar inte av alla räkningar ens den här månaden, hur ska de gå om det blir en karens period till?? *uppgiven o lessen * Där av min fråga, tycker jag blivit fel behandlad av dem...
Tack om någon orkar läsa igenom o reagera..
Kram B