• Bembu

Kan man anmäla a.kassan?? eller iaf klaga på dem??

Ja som jag skrev i rubriken: Kan man anmäla a.kassa eller iaf någons som vet om man kan klaga på dem någonstans??

Fick mitt första brev av dem idag, deras första kontakt med mig, försökt sen i mitten av januari att ändra allt till att jag är arbetslös. Men inget har hänt, förrän idag. Ska tillägga att jag skickat in alla papper 3 gånger till dem. Och får då veta att det fortfarande saknas uppgifter enligt dem, de har fått dem uppgifter de efter frågar det är jag säker på. Och att jag har varit avskriven en period i februari men det har inte jag fått veta.... Sur å lessen man blir, bara strul och nu kommer jag troligen inte få ut ersättning förrän efter ytterligare en karens period. Plus att dem inte kunnat registrera att arbetsförmedlingen skrivit in mig.. Men det skickade min handläggare papper på idag tack o lov för det. Men jag/vi (min sambo o jag) klarar inte av alla räkningar ens den här månaden, hur ska de gå om det blir en karens period till?? *uppgiven o lessen * Där av min fråga, tycker jag blivit fel behandlad av dem...

Tack om någon orkar läsa igenom o reagera..

Kram B

• Svar på tråden Kan man anmäla a.kassan?? eller iaf klaga på dem??
  • Bembu

Handels, tyvärr bara haft problem med dem ända sen jag vart medlem för ca 3 år sen..

• Poena

Oj, mig är de alltid så trevliga mot och hjälpsamma.. Vilken avdelning?

• Bembu

20 stockholm, Har haft ett ärende med dem tidigare och de var lika otrevliga då som nu... Tur att du haft turen att träffa på trevliga människor. Vet ju iofs inte hur tjejens dag sett ut men ändå man kan kosta på sig att svara med en trevlig ton tycker iaf jag.. men men ska ta en ny dust med dem i morgon...

• Matilda07 och Moa08

Jag har också bara haft problem med a-kassan..ibland undrar man om krånglar till allting extra mycket för att man tillslut ska bli less på att tjafsa med dom? Tyvärr verkar det ju vara meningen att man ska kunna leva på luft och vatten tills pengarna kommer

• Bembu

L Girl: börjar fundera i samma banor och inte går det att nå rätt person heller Känns som om man gör nåt inträdes prov typ. skicka in det här, nej då har du kommit fel... A-kassans djungel intro typ Endast i härdiga kan få hjälp eller nåt...

• Bembu

Jefa: självfallet kan dem göra fel. Men tycker inte man sak bli behandlad som skit bara för att man inte kan allt lika bra som hon/han i andra änden. Och det är inte mer än människor som jobbar där och även dem kan begå männskliga misstag, men tycker inte att det ska ta 1 1/2 månad innan man kommer i kontakt med en handläggare och kan börja nysta i allt ordentligt. + att dem missat att skicka ut nödvändig info inte 1 gång utan 3 gånger fick ringa själv för att få rätt papper hem.. Tycker att om det är fler som råkat ut med problem hos dem kanske de ska börja kolla varför deras medlemmar inte är nöjda med dem...
    Och tycker det var en väldigt otrevlig människa du råka utför, hoppas allt ordna sig för dig

• mammaE

Vilken tur jag har haft. Är själv med i naturvetarförbundet och vi till hör aea. Inga problem alls och det är andra gången jag är arbetslös. Tog ca en månad att få första utbetalningen sist då med inräknad karens på 5 dagar. Man får både bra svar och snabbt e-mail svar och mna kan deklarera kassakorten på nätet.
    Tycker synd om dig Det är ju nog jobbigt att vara arbetslös ändå utan strul från kassan.

Svar på tråden Kan man anmäla a.kassan?? eller iaf klaga på dem??