Mörkare färg i underlivet vid graviditet
Hej tjejer!
Jag har läst mycket om olika symtom då jag och sambon försöker skaffa barn för fullt och jag tror många av er som också försöker förstår vad jag menar när jag säger att jag googlat MASSOR på olika symtom. Ett symtom som kändes ganska säkert tyckte jag var att många av dom som blir gravida får en mörkare färg i underlivet pga blodgenomströmning. En blå/lila färg. Jag hade ägglossning den 17/12, en vecka efter så hade jag stickningar och hugg i livmoderstrakten samt korsryggen. Dagen efter så hade jag redan fått ömma bröst. Jag lägger in symtom varje månad och ömma bröst brukar alltid dyka upp 4 dagar innan mens och nu började dom redan 7 dagar innan mens. Sen dess har jag haft ömma bröst somsagt, molvärk som mensvärk, hungrig jämt, drömmer konstiga drömmar som jag kommer ihåg, gråtmild och trött. Nånting som jag också har haft koll på är just färgen på underlivet och ja detta lan tolkas som aningen hysterisk men jag har tyckt detta varit väldigt intressant. Så redan förra cykeln hade jag koll och då ändrade inte mitt underliv nån färg utan slidan och öppningen var fortfarande ljusrosa, snudd på nästan vita. I förrgår så tittade jag igen och till min stora (glada) förvåning så är nu själva slidan och öppningen mörkare, kanske inte riktig blå/lila men mörkröd/lila. Min fråga är enkel, ni som fick mörkare färg och hade koll på detta, är detta ett säkert tecken? Och när uppkom det?
Tacksam för svar