• Millannn

Mörkare färg i underlivet vid graviditet

Hej tjejer!

Jag har läst mycket om olika symtom då jag och sambon försöker skaffa barn för fullt och jag tror många av er som också försöker förstår vad jag menar när jag säger att jag googlat MASSOR på olika symtom. Ett symtom som kändes ganska säkert tyckte jag var att många av dom som blir gravida får en mörkare färg i underlivet pga blodgenomströmning. En blå/lila färg. Jag hade ägglossning den 17/12, en vecka efter så hade jag stickningar och hugg i livmoderstrakten samt korsryggen. Dagen efter så hade jag redan fått ömma bröst. Jag lägger in symtom varje månad och ömma bröst brukar alltid dyka upp 4 dagar innan mens och nu började dom redan 7 dagar innan mens. Sen dess har jag haft ömma bröst somsagt, molvärk som mensvärk, hungrig jämt, drömmer konstiga drömmar som jag kommer ihåg, gråtmild och trött. Nånting som jag också har haft koll på är just färgen på underlivet och ja detta lan tolkas som aningen hysterisk men jag har tyckt detta varit väldigt intressant. Så redan förra cykeln hade jag koll och då ändrade inte mitt underliv nån färg utan slidan och öppningen var fortfarande ljusrosa, snudd på nästan vita. I förrgår så tittade jag igen och till min stora (glada) förvåning så är nu själva slidan och öppningen mörkare, kanske inte riktig blå/lila men mörkröd/lila. Min fråga är enkel, ni som fick mörkare färg och hade koll på detta, är detta ett säkert tecken? Och när uppkom det?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Mörkare färg i underlivet vid graviditet
  • Anonym (Hi)

Ja, men det brukar inte hända förrän efter några veckor/månader eftersom kroppen inte förändras så snabbt i början eftersom hormonnivåerna fortfarande där ganska låga.

• Millannn
    Anonym (Hi) skrev 2017-12-28 14:31:24 följande:

Ja, men det brukar inte hända förrän efter några veckor/månader eftersom kroppen inte förändras så snabbt i början eftersom hormonnivåerna fortfarande där ganska låga.

Okej för jag har nämligen läst att det har varit ett av dom tidigare tecknen som folk haft, redan vid BIM. Men vad kan det annars bero på? Förra cykeln innan mensen så var färgen som vanligt, väldigt ljus och nu väldigt mörk. Och svamp har jag inte och inte upphetsad. Så därför vill man nästan dra en slutsats men det vågar jag inte men nu har det varit mörkt sen i förrgår och lite mörkare idag. Skillnaden är att det har blivit lite mörkare på inre blygdläpparna med idag.
  • Lyckorus
    Millannn skrev 2017-12-28 20:11:34 följande:

Ingen som hade lite koll?

Hur ser det ut om du tar ett test?  
  • Millannn
    Lyckorus skrev 2017-12-28 20:38:45 följande:

Hur ser det ut om du tar ett test?  

Jag veeet, man läser såna här trådar själv och tänker typ samma sak.. men jag är så skraj! Det är gratis att analysera och kika men jag ska ta ett test absolut! Men är ännu bara på BIM-4.
  • Lyckorus
    Millannn skrev 2017-12-28 20:41:51 följande:
    Jag veeet, man läser såna här trådar själv och tänker typ samma sak.. men jag är så skraj! Det är gratis att analysera och kika men jag ska ta ett test absolut! Men är ännu bara på BIM-4.
    Hahaha! Ja, jag förstår. Meeeeeen om du verkligen vill att det ska vara ett + där så lovar jag dig att du nog skapar en hel del symptom i huvudet också. Det säkraste kortet är därför testet Men, återigen, jag är också mellan ÄL och BIM nu och väntan är olidlig så jag förstår dig. Framförallt såhär med semester och lugna dagar, då finns det så otroligt mycket tid att analysera kroppen.
  • Millannn
    Lyckorus skrev 2017-12-28 20:46:32 följande:

Hahaha! Ja, jag förstår. Meeeeeen om du verkligen vill att det ska vara ett + där så lovar jag dig att du nog skapar en hel del symptom i huvudet också. Det säkraste kortet är därför testet Men, återigen, jag är också mellan ÄL och BIM nu och väntan är olidlig så jag förstår dig. Framförallt såhär med semester och lugna dagar, då finns det så otroligt mycket tid att analysera kroppen.

Jag har faktiskt bild från förra cykeln innan BIM och tagit bild nu med så ser en stor skillnad så jag är väldigt förväntansfull! Men vågar inte tro på ett dugg.. hoppas vi båda får plus! När har du BIM?
  • Lyckorus
    Millannn skrev 2017-12-28 20:50:12 följande:
    Jag har faktiskt bild från förra cykeln innan BIM och tagit bild nu med så ser en stor skillnad så jag är väldigt förväntansfull! Men vågar inte tro på ett dugg.. hoppas vi båda får plus! När har du BIM?
    Jag håller tummarna! Jag har BIM 3/1 men tänkte testa morgonen 31/12... Ska på nyårsfest och har redan en plan för hur jag ska undvika alkoholen men vore skönt att ändå veta om där är något eller inte. Håller verkligen tummarna, tredje försöket nu och jag börjar trots det bli otålig redan. 

När har du BIM?
  • Millannn
    Lyckorus skrev 2017-12-28 21:33:58 följande:

Jag håller tummarna! Jag har BIM 3/1 men tänkte testa morgonen 31/12... Ska på nyårsfest och har redan en plan för hur jag ska undvika alkoholen men vore skönt att ändå veta om där är något eller inte. Håller verkligen tummarna, tredje försöket nu och jag börjar trots det bli otålig redan. 

När har du BIM?

Jag har BIM 1/1 så hoppas på en bra start på nya året men jag ska göra mitt bästa för att hålla mig till samma dag eller dagen efter, det hjälper att bo en bit ifrån apotek osv detta är andra försöket och första barnet, vi hade sex 2 dagar innan äl och på självaste äl. Jag hoppas på oss!!!!
  • Lyckorus
    Millannn skrev 2017-12-28 21:36:01 följande:
    Jag har BIM 1/1 så hoppas på en bra start på nya året men jag ska göra mitt bästa för att hålla mig till samma dag eller dagen efter, det hjälper att bo en bit ifrån apotek osv detta är andra försöket och första barnet, vi hade sex 2 dagar innan äl och på självaste äl. Jag hoppas på oss!!!!
    Oj, det är ju snart Jag har tyvärr 3 min att gå till Apoteket, och där har jag 4 st. att välja på så det finns ingen risk att de känner igen mig och undrar varför jag är där hela tiden för jag kan alternera. Haha! 
  • Millannn
    Lyckorus skrev 2017-12-28 21:39:24 följande:

Oj, det är ju snart Jag har tyvärr 3 min att gå till Apoteket, och där har jag 4 st. att välja på så det finns ingen risk att de känner igen mig och undrar varför jag är där hela tiden för jag kan alternera. Haha! 

Ja det är ju det och jag har en väldigt god känsla men jag vågar fortfarande inte tro på nåt..
Svar på tråden Mörkare färg i underlivet vid graviditet