• Anonym (1177)

Syns det att man gått in och läst sin journal på mina sidor/1177??

Ja, jag hade varit såå tacksam om någon vet och vill svara! :)

Känns så dumt, för jag har tittat så många ggr sista tiden, och kom på att det kanske kan ses av vårdpersonal, och det ser så knäppt ut...  :/

• Svar på tråden Syns det att man gått in och läst sin journal på mina sidor/1177??
  • Anonym (Sara)

Det finns en logg så man själv kan se det men om vårdpersonal kan se vet jag inte.

• Anonym (1177)

Tack för era svar! :)

EpicNurse: så det syns inte på den där loggen heller då...?

• EpicNurse
    Anonym (1177) skrev 2017-12-29 13:47:11 följande:

Tack för era svar! :)

EpicNurse: så det syns inte på den där loggen heller då...?

Jag har aldrig sett något sånt i någons journal, nej. Inom vården använder man ju ett eget journalsystem. Man dokumenterar inte på 1177.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (1177)

Tack snälla du! :)

Förresten, får jag fråga dig om det är du som är så kunnig ang hypotyreos...? :) Kanske har jag bara blandat samman personer?

• Anonym (1177)
    Anonym (1177) skrev 2017-12-29 14:01:57 följande:
    Tack snälla du! :)

Förresten, får jag fråga dig om det är du som är så kunnig ang hypotyreos...? :) Kanske har jag bara blandat samman personer?
    Frågan var alltså ställd till EpicNurse, men det kanske framgick
  • Anonym (S)

Jobbar inom vården och har aldrig kunnat se nåt sånt i de olika journalsystem jag jobbat i.

Rent tekniskt så loggas det förstås, och om det börjar bli diskussion om intrång i journal eller dyl så går det nog att plocka fram från sjukvården också. Men annars kan jag inte se varför vården skulle behöva veta det.

Enda gången jag har reflekterat över det är när patienten själv har tagit upp något som noterats i journalen. Typ "jag såg att du skrev om X, men den här detaljen var mer så här..."

• Anonym (1177)
    Anonym (S) skrev 2017-12-29 14:04:45 följande:
    Jobbar inom vården och har aldrig kunnat se nåt sånt i de olika journalsystem jag jobbat i.

Rent tekniskt så loggas det förstås, och om det börjar bli diskussion om intrång i journal eller dyl så går det nog att plocka fram från sjukvården också. Men annars kan jag inte se varför vården skulle behöva veta det.

Enda gången jag har reflekterat över det är när patienten själv har tagit upp något som noterats i journalen. Typ "jag såg att du skrev om X, men den här detaljen var mer så här..."
    Tack! Skönt att veta att det inte görs/ ses på rutin så att säga!
    Gick in hur många ggr som helst för att kolla en sak som jag hade glömt vad han sa, men tog nån vecka innan han skrivit klart...så det måste se heeelt galet ut om man kollar. Är ju så svårt att få tag i läkare, så det var helsmidigt att kunna gå in och kika där sen.
  • ExitSong

Jag är medicinsk sekreterare o skriver i journalerna och med Mina Vårdkontakter (1177s sida där man kan boka tider osv) och nej det går inte att se. Som någon skrev loggas det ju alltid om någon personal eller annan går in, men det som är "fel" är ju om någon obehörig går in. Du har rätt att läsa den hur mkt du vill. Jag läser min egen via 1177 pinsamt ofta också ;)

• Anonym (1177)
    ExitSong skrev 2017-12-29 19:24:45 följande:
    Jag är medicinsk sekreterare o skriver i journalerna och med Mina Vårdkontakter (1177s sida där man kan boka tider osv) och nej det går inte att se. Som någon skrev loggas det ju alltid om någon personal eller annan går in, men det som är "fel" är ju om någon obehörig går in. Du har rätt att läsa den hur mkt du vill. Jag läser min egen via 1177 pinsamt ofta också ;)
    Tack, gud vad skönt haha!
Svar på tråden Syns det att man gått in och läst sin journal på mina sidor/1177??