engelska titlar (jobb)
Jag är en 19-åring som just börjat söka efter jobb och detta slår mig, alla dessa engelska uttryck/titlar som man lätt skulle kunna byta till ett svenskt ord. Förutom att det låter löjligt så förstår man ju inte vilket arbete det handlar om ifall det är nåt diffust engelskt ord. Varför gör man såhär? Tycker folk verkligen att det är positivt, att de känner sig ''internationella'' (läs amerikanska) typ? Eftersom alla arbetsgivare använder sig av detta så måste det ju vara lockande för många. Varför har svenskar ett sånt otroligt mindervärdeskomplex gentemot USA? En amerikan som kommer till sverige skulle ju inte ens behöva lära sig nånting för att vi försöker härma dem i exakt allt, språket, arkitektur, mat, tv-program osv.
Är jag ensam om att störa mig något enormt på detta? Vilka är ni USA-dyrkare, eller rättare sagt NY-dyrkare? Känner ni er ''hippa'' när ni vandrar omkring med en starbucksmugg bland nybyggda ''skyskrapor'' och jobbar som ''corporate communications director'' eller nåt.