Less is more skrev 2018-01-04 08:00:33 följande:
Man kommer inte över någon man älskat bara för att man skaffar en ersättare /rebound. Ingen kan ersätta någon annan.
Men det kanske är så att man insett att den gamla relationen ändå är körd och att livet måste gå vidare. Man måste ta sig vidare. Alla är inte ensamvargar och trivs med det. I grund och botten är människan en social varelse.
Fast det vore verkligen inte juste att bara hänga med vem som helst, som dessutom kanske, blir jättekär i en, bara för att man vill vara själv. Jag skulle inte gå in i en ny relation om jag inte orkat med det och inte sett något bra och intressant i den nya personen.
Så det blir både ja och nej på din fråga.
Helt sant. Jag tänker att mycket beror på hur den tidigare relationen har avslutats och hur "klar" man är med den.
Själv har jag alltid tänkt att det är väldigt viktigt att vara solo kanske i alla fall något år och att landa i sig själv ordentligt. Men jag har fått ompröva det för egen del. Kommer relativt nyligen från en lång relation (15+ år) och började helt av en slump träffa en man, inte alls sexuellt till en början. Jag mår så bra av att träffa den här mannen och jag vet inte ens själv hur jag ställer mig till det, eller om det är en rebound eller inte. Har så extremt sällan varit kär så jag kan inte bara bortse från det.
Den gamla relationen var nog helt stendöd sen länge, sexlös sedan 4-5 år. Mycket bråk, konflikter sen många herrans år. Gemensamt beslut att avsluta.