Efter hur lång tid har ni introducerat ny partner för barnen?
Och hur har ni gjort det? Hur gamla var barnen? Vill gärna höra om erfarenheter kring detta.
Och hur har ni gjort det? Hur gamla var barnen? Vill gärna höra om erfarenheter kring detta.
Ett halvår. Mitt barn var då 2,5, hans 4 och 6. Varit tillsammans inte år nu, bor inte ihop.
Ett halvår. Mitt barn var då 2,5, hans 4 och 6. Varit tillsammans inte år nu, bor inte ihop.
Vi var i djurparken, som kompisar bara. Sen umgicks vi med barnen då och då i ett halvår till innan de fattade något. Vi var i lekparker och på lekland osv. Ett halvår var lagom. Mitt ex köpte hus med sin nya efter ett halvår, och introducerade henne (eller hon introducerade sig själv genom att ?ha vägarna förbi? efter en månad), det tycker jag var tidigt.
Min minsta var 9 månader när jag träffade min sambo för allra första gången (det var hemma hos honom) och jag hade sonen med mig, vi två sov över hos honom. Min äldsta som fyllde 4 i mars träffade honom ca 1,5 månad efter det (vi sågs inte på 1 månad efter vi träffats första gången). Hade jag inte tagit med barnen hade har aldrig kunnat träffa varandra i princip.
Tycker det beror på hur länge sedan det är som man separerade. Har man precis separerat så måste man låta barnen landa i skilsmässan ordentligt. Men har man varit skild ett tag, och känner att barnen landat någorlunda, så behöver man inte vänta lika länge.
Har en väninna som jobbar som psykolog. Tyvärr mår många barn dåligt, och just detta med skilsmässor (som i sig kan vara traumatiskt för barn) och sedan nya partners som introduceras snabbt är något många barn mår dåligt över.
Vi var i djurparken, som kompisar bara. Sen umgicks vi med barnen då och då i ett halvår till innan de fattade något. Vi var i lekparker och på lekland osv. Ett halvår var lagom. Mitt ex köpte hus med sin nya efter ett halvår, och introducerade henne (eller hon introducerade sig själv genom att ?ha vägarna förbi? efter en månad), det tycker jag var tidigt.
Barnen var sju och tio hans var tio... Vi träffades som hastigast efter 4 månader. Barnen träffades efter 6 månader ungefär och hi flyttade ihop efter 2...det var barnen som tyckte vi skulle göra det
Eller eg träffade jag hans vuxna barn redan efter 1 månad när hen skulle vara borta under midsommar men beslöt sig för att stanna hemma och hänga med oss... Lite awkward var det allt
Min dotter var 3 år när jag träffade en ny man. De fick träffas efter 6 månader.
Partner nummer två fick träffa min 11 åriga dotter efter ca 6 månader.
Det har fungerat jättebra båda gångerna. Tror att man ska ta det lugnt med att bli "ens stor lycklig familj"!
Efter två månader, barnen var mellan 4 och 9 år. Men vi hade haft kontakt i två år innan det så vi visste, vet man så vet man. Nu har vi vart ihop i 6 år, gifta sen tre med hus och gemensamt barn.
oj bara en månad. Men har det gått bra då? Fast väldigt snabbt? Har ni Vv?