10års åldersskillnad, är det mycket?
Tycker ni det är mycket mellan två vuxna människor? Skulle ni reagera? Då pratar vi över 20-strecket.
Tycker ni det är mycket mellan två vuxna människor? Skulle ni reagera? Då pratar vi över 20-strecket.
Nja, men jag skulle reagera mer om det är säg.. mellan en 30 och 20 åring än om det var mellan en 50 och 40 åring, ju äldre båda är desto mer obetydlig är den där åldersskillnaden.
Ifall båda är över 20 så tycker jag dock inte att 10 år är en "för stor" åldersskillnad.
Vi är 25 och 35.
Nej jag skulle inte reagera över det. När man är 25 är man vuxen nog att själv välja
Ja jag tycker att det är en stor åldersskilnad.
Vet däremot inte om jag skulle reagera nåt speciellt om jag lärde känna ett lar där åldersskillnaden var tio år. Mer än att tanken " oj det var en fa ska stor ålderskilnad" skulle gp genom huvudet. Skulle det vara kvinnan som vore äldst smulke nog den tanken sakna ordet ganska. Det är ju trots allt ganska ovanligt.
Ja jag tycker att det är en stor åldersskilnad.
Vet däremot inte om jag skulle reagera nåt speciellt om jag lärde känna ett par där åldersskillnaden var tio år. Mer än att tanken " oj det var en ganska stor ålderskilnad" skulle gå genom huvudet. Skulle det vara kvinnan som vore äldst skulle nog den tanken sakna ordet ganska. Det är ju trots allt rätt så ovanligt.
Tycker inte att 10 års skillnad är så farligt. Det enda jag tycker kan vara problematiskt är ju om en av er börjar bli sugen på att skaffa barn och den andra inte.
Jag är 25 och min sambo 40. Vi väntar barn tillsammans och får snart vår efterlängtade lilla familj. Åldersskillnaden är inget vi märker, och har inte hört negativt av vänner eller något runt om. Jag själv var nojig i början, men då var det vänner och familj som sa åt mig att jag var löjlig. Är man kär så är man. Det ska inte åldern få komma i mellan!
Med tanke på att jag själv är 23 och min man är 30 så skulle jag inte tänka mer än då har dem större åldersskillnad än oss vilket inte är många som har.
8 år mellan mig och sambon, tycker inte det märks annat än när vi pratar serier, filmer eller musik XD
Nej, inte i den åldern. Har vänner där han är 9 år yngre och andra där han är 13 år äldre. Båda paren gifta sen en massa herrans år.