• Ida1991

clearblue digitalt test

Hej! jag plussade igår efter tagit 3 olika tester. Om man räknar som barnmorskorna och alla appar, ska jag vara i v.8 men när jag tog clearblue digitalt test så visade gravid v 1-2 sedan befrukning. Hur går det ihop? Är det någon som vet? är vårt första barn och vi lyckades efter ha försökt i lite mer än 1,5 år.
    Eftersom jag har oregelbunden mens så reflekterade jag inte så mycket över att den var utebliven. Det var när jag fick "magsjuka" på juldagen som aldrig gick över och att jag inte längre kunde dricka mitt älskade kaffe som jag insåg att något var "fel" (uppenbarligen rätt)

• Svar på tråden clearblue digitalt test
  • Krusbärskompott

Har du oregelbunden mens så kan ägglossningen ha skett flera veckor senare än 14 dagar efter mens. Så då kan det bli missvisande att gå efter sista mens, graviditeten är förmodligen yngre så.

Stort grattis!!!

• Jag är bara jag

Eftersom du har oregelbunden mens och noll koll på när äl inföll kan du inte räkna efter senaste mens eller nån app. Du är m.ao. inte i v.8. V.5 ganska troligt.

• Ida1991
    Krusbärskompott skrev 2017-12-30 11:43:07 följande:

Har du oregelbunden mens så kan ägglossningen ha skett flera veckor senare än 14 dagar efter mens. Så då kan det bli missvisande att gå efter sista mens, graviditeten är förmodligen yngre så.

Stort grattis!!!

ja men det tänkte jag också! jag är inställd på v. 5-6 men fick en chock när det stod 1-2 ;D 
    men tack så mycket! hoppas detta går vägen nu :)
  • Ida1991
    Jag är bara jag skrev 2017-12-30 14:34:58 följande:

Eftersom du har oregelbunden mens och noll koll på när äl inföll kan du inte räkna efter senaste mens eller nån app. Du är m.ao. inte i v.8. V.5 ganska troligt.

nejnej jag har uteslutit v. 8 för längesedan ;D är också mer inställd på 5-6 någonstans. var mer ifall någon visste hur det testet fungerade :)
  • Krusbärskompott
    Ida1991 skrev 2017-12-30 18:02:06 följande:

nejnej jag har uteslutit v. 8 för längesedan ;D är också mer inställd på 5-6 någonstans. var mer ifall någon visste hur det testet fungerade :)

Testet visar tid från befruktning. Dvs du ska lägga till 2 veckor. Dessutom är de kända för att inte riktigt slå om som folk har tänkt sig o skapa sjukt mkt oro.

Gissar på v4-5 ungefär i ditt fall.
  • Ida1991
    Krusbärskompott skrev 2017-12-30 18:28:23 följande:
    Testet visar tid från befruktning. Dvs du ska lägga till 2 veckor. Dessutom är de kända för att inte riktigt slå om som folk har tänkt sig o skapa sjukt mkt oro.

Gissar på v4-5 ungefär i ditt fall.
    tack snälla för hjälpen :)
Svar på tråden clearblue digitalt test