• Anonym (Ensam singel)

28 år, ensam stressad singel?

Känner mig så jäkla ensam som är den ända kvar i min kompiskrets som är singel.. det jag mest känner mig stressad över är att jag trivs som singel, tänk om jag aldrig kommer till punkten där jag känner att jag vill ha en man och bo med han? Så jäkla deppigt liv. När alla man känner har barn, köpt hus etc etc..

Jag hade nog inte kännt mig riktigt lika misslyckad och stressad om jag ville hitta en kille.. Men känner mig så sjukt stressad att jag inte ens känner så ÄN..

Är jag den ända kvar? Haha

• Svar på tråden 28 år, ensam stressad singel?
  • Anonym (.)

Men man måste ju inte ha ett sånt liv heller. Svenssonlivet är inte för alla :)

• Anonym (Ensam singel)

Väldigt sant. Men så misslyckat det känns när alla man känner är hemma med familjen/deras partner och själv får man ständigt hitta nya vänner för att ha någon att göra något kul med.

Det är dessutom rätt svårt att hitta nya kompisar i denna ålder..

Vissa lördagar har slutar med att jag följt med mina föräldrar och deras kompisar ut.. Haha

• Anonym (.)

Haha, jag har varit i din sits också. Det kan bli ett ganska brokigt gäng ute på krogen.

Det viktiga är ju att DU trivs där du är! Om du känner att singellivet är rätt för dig nu så hade du bara mått dåligt i en parrelation.

Det är svårt att skaffa nya vänner som vuxen, men å andra sidan är det mer sannolikt att man träffar folk som delar intressen och värderingar i större utsträckning! Man får öva på att ta initiativ när man träffar någon som verkar skoj. Det går! :)

• Anonym (Ensam singel)
    Anonym (.) skrev 2017-12-30 19:38:40 följande:

Haha, jag har varit i din sits också. Det kan bli ett ganska brokigt gäng ute på krogen.

Det viktiga är ju att DU trivs där du är! Om du känner att singellivet är rätt för dig nu så hade du bara mått dåligt i en parrelation.

Det är svårt att skaffa nya vänner som vuxen, men å andra sidan är det mer sannolikt att man träffar folk som delar intressen och värderingar i större utsträckning! Man får öva på att ta initiativ när man träffar någon som verkar skoj. Det går! :)

Så sant så. Men känner mig ändå misslyckad, kanske för det är norm att alla lever svensson. Jag önskar att jag VILLE leva så ibland bara för att jag känner mig ensam såhär när nästan alla ens kompisar har hela svenssonpaketet. Blir samtidigt lite äcklad av tanken att flytta till hus och leva svensson. Är så långt ifrån DET.

Hur gammal var du när du skaffade kille? (Låter som du har det och barn)
  • Anonym (123)

Jag är en 28-årig kille som är lite i samma sits.Trivs bra som singel, men visst känner man att man ibland skulle vilja ha testa på familjelivet också.

Men försöker att inte hetsa upp mig över det. Lever livet bara :)

• SofieJ
    Anonym (Ensam singel) skrev 2017-12-30 19:57:07 följande:

Så sant så. Men känner mig ändå misslyckad, kanske för det är norm att alla lever svensson. Jag önskar att jag VILLE leva så ibland bara för att jag känner mig ensam såhär när nästan alla ens kompisar har hela svenssonpaketet. Blir samtidigt lite äcklad av tanken att flytta till hus och leva svensson. Är så långt ifrån DET.

Hur gammal var du när du skaffade kille? (Låter som du har det och barn)

Min nuvarande träffade jag när jag var 30, är 31 nu och gravid med vårt första barn. Jag har väl egentligen alltid haft en dröm om familj, men innan jag träffade min kille tog jag mig en ordentlig funderare.

Det finns verkligen många fördelar med singellivet. Det är så skönt på många sätt att bara rå om sig själv. Vara helt fri att göra som man känner för. Trist att det är såpass ovanligt bara, det känns som få människor har någon förståelse för att man väljer det livet.

Sen är det kanske så att man bara behöver träffa rätt person? Att den dagen du träffar honom faller sig allt naturligt och du blir snabbt en lika stor Svensson som alla andra haha :D
  • SofieJ

Oj där avslöjade jag mitt konto, gäller att vara med när man postar, haha :D Tur det inte var nåt hemligt.

• Anonym (e)

Men nej, ta det lugnt... Som sagt, alla behöver inte leva Svenssonlivet. Det enda som man faktiskt MÅSTE fundera över är om man vill ha barn eller inte, eftersom man som kvinna inte kan få det hur länge som helst. I övrigt är det upp till dig hur du vill göra! Men jag känner igen mina tankar mycket från mig själv i din ålder. Sen åkte jag utomlands och pluggade som 30-åring. :D Idag lever jag som sambo men vi har valt att inte skaffa barn. Visst är det jobbigt när alla andra gör något som man själv inte riktigt förstår poängen med. Mitt råd är iaf: ta det lugnt! :) Lev ditt liv som du vill, även om det inte är som alla andras!

• Anonym (halvensam)
    Anonym (Ensam singel) skrev 2017-12-30 18:50:42 följande:

Väldigt sant. Men så misslyckat det känns när alla man känner är hemma med familjen/deras partner och själv får man ständigt hitta nya vänner för att ha någon att göra något kul med.

Det är dessutom rätt svårt att hitta nya kompisar i denna ålder..

Vissa lördagar har slutar med att jag följt med mina föräldrar och deras kompisar ut.. Haha

Är i samma situation som dig, fast ändå inte... Är lika gammal men har redan levt familjelivet. Vi gick isär och nu lever jag varannan vecka livet.. 

Är ju barnfri och singel halva tiden (singel jämt såklart haha) och känner precis som du då. Jag tycker det är ganska skönt om jag ska vara ärlig! Men, de flesta andra har sina familjer och vill bara göra saker med dem, de är inte sugna alls på att hitta på roliga saker. Så dem umgås jag bara med när jag har mitt barn i princip. 

Jag är verkligen inte redo för ett förhållande ännu, men känner också den pressen! Man vet att det kan ta tid att hitta någon och om man vill få barn så har man inte hela livet på sig... 

Kan säga en sak att när du väl träffar någon dock så kommer ofta de känslorna att man vill leva det där svensson-livet. Så blev det för mig iaf. 

Men vart i landet bor du TS?? Hade inte varit fel att lära känna nya vänner :) 
  • Anonym (Ensam singel)
    Anonym (halvensam) skrev 2017-12-31 12:00:14 följande:

Är i samma situation som dig, fast ändå inte... Är lika gammal men har redan levt familjelivet. Vi gick isär och nu lever jag varannan vecka livet.. 

Är ju barnfri och singel halva tiden (singel jämt såklart haha) och känner precis som du då. Jag tycker det är ganska skönt om jag ska vara ärlig! Men, de flesta andra har sina familjer och vill bara göra saker med dem, de är inte sugna alls på att hitta på roliga saker. Så dem umgås jag bara med när jag har mitt barn i princip. 

Jag är verkligen inte redo för ett förhållande ännu, men känner också den pressen! Man vet att det kan ta tid att hitta någon och om man vill få barn så har man inte hela livet på sig... 

Kan säga en sak att när du väl träffar någon dock så kommer ofta de känslorna att man vill leva det där svensson-livet. Så blev det för mig iaf. 

Men vart i landet bor du TS?? Hade inte varit fel att lära känna nya vänner :) 

Bor i Linköping... var bor du?

Skönt att man inte verkar vara ensam om det iallafall då! Tror absolut att man kanske ändrar sig fort om man träffar rätt, men jag är så kräsen med killar med så det gör också att jag känner mig lite stressad...
  • Anonym (Ensam singel)
    Anonym ofrivillig singel skrev 2018-01-13 22:42:56 följande:

Jag håller helt med dig i det du skriver men mitt problem är att jag så gärna vill hitta någon. Jag känner mig jättestressad för att alla mina vänner har familj eller sitter i de tankarna medan jag är enda singeln fastän jag inte vill. Jag ser mig inte som ett offer och har förståelse för att jag inte hittat rätt ännu men jag identifierar mig själv med min förhållandestatus då jag anser att man är framgångsrik när man har hittat rätt och skaffar familj. Jag känner mig misslyckad varje kväll jag går och lägger mig ensam (dvs alltid) och jag känner att jag börjat utveckla beroende av datingappar och att ständigt leta efter nya kontakter. När jag är bland folk är min hjärna konstant inställd på jakt samtidigt som jag dömmer alla på 2 sekunder. Jag vet att detta påverkar mina chanser att träffa någon och vet att jag måste börja med att trivas med mig själv, men hur kommer jag dit? Jag ber inte om råd som sluta leta/ha tålamod/etc utan konkreta råd på hur jag ska tänka och jobba med mig själv. Tack på förhand!

Jag tänker att om man väl hittar rätt så vill man väl oxkså vara med den då även om jag känner nu att jag spyr av tanken på förhållande. Älskar att vara singel haha.

Men jag är likadan, tänker också att gräset är grönare på andra sidan rätt ofta. Gillar nog jakten mer men när jag tröttnat så har jag. Extremt kräsen med och letar ibland fel på killarna...

Behöver nog också jobba med mig själv egentligen, men jag inga råd! Borde gå att hitta på Internet?
Svar på tråden 28 år, ensam stressad singel?