Anonym (Ensam singel) skrev 2017-12-30 18:50:42 följande:
Väldigt sant. Men så misslyckat det känns när alla man känner är hemma med familjen/deras partner och själv får man ständigt hitta nya vänner för att ha någon att göra något kul med.
Det är dessutom rätt svårt att hitta nya kompisar i denna ålder..
Vissa lördagar har slutar med att jag följt med mina föräldrar och deras kompisar ut.. Haha
Är i samma situation som dig, fast ändå inte... Är lika gammal men har redan levt familjelivet. Vi gick isär och nu lever jag varannan vecka livet..
Är ju barnfri och singel halva tiden (singel jämt såklart haha) och känner precis som du då. Jag tycker det är ganska skönt om jag ska vara ärlig! Men, de flesta andra har sina familjer och vill bara göra saker med dem, de är inte sugna alls på att hitta på roliga saker. Så dem umgås jag bara med när jag har mitt barn i princip.
Jag är verkligen inte redo för ett förhållande ännu, men känner också den pressen! Man vet att det kan ta tid att hitta någon och om man vill få barn så har man inte hela livet på sig...
Kan säga en sak att när du väl träffar någon dock så kommer ofta de känslorna att man vill leva det där svensson-livet. Så blev det för mig iaf.
Men vart i landet bor du TS?? Hade inte varit fel att lära känna nya vänner :)