små röda prickar, vad kan det vara?
Hej, jag har ett problem som jag skulle behöva lite hjälp med. har googlat och tycker inte jag hittar något som passar in, så testar här ist.
för några dagar sedan upptäckte jag dessa utslag, små röda prickar, på nyckelbenen, axlarna, och längst upp på skuldrorna. det kliade inte.
det blir värre på kvällen, och efter någon dag så blir det som små finnar på vissa av prickarna, den typen av finnar som man kan typ skrapa bort med nageln.
det kan klia lite smått på utslagen, men inte konstant, och inte så att jag behöver gå o klia mig hela tiden. det har spridit sig ner mellan tuttarna och mot magen lite.
någon som känner igen sig eller vet vad det kan vara?
kan tillägga att jag har lite känslig hud, tål inte parfym från tvättmedel. men har inte bytt tvättmedel eller något sånt. jag tar lite mediciner även, lamotrigin, concerta, och tog antibiotika för en långdragen förkylning med mycket slem i lungorna som pågick över en månad, vart klar med den kuren dagen efter julafton, och det var inte långt efter det jag fick utslagen. så vet inte om det kan hänga ihop.
vore så tacksam för svar! gott nytt år på er!