• Äldre 31 Dec 15:35
    4726 visningar
    6 svar
    6
    4726

    Potträning

    Min yngsta son blir 4 år i februari. Vi tycker att det är dags att sluta med blöjs men han vägrar potträna. Det gick hur bra som helst i våras, då kunde han gå i kalsonger o kissa pottan. Men sen under sommaren l hösten har han totalvägrat. Jag har försökt locka med att han får en stämpel/klistermärken varje gång han varit på pottan men det är lönlöst.. Det funkade i våras men inte nu..

    Har tom sagt att han kan ha blöjan på sig men att han säger till när han behöver kissa..

    Hur har ni andra gjort? Tips mottages tacksamt ?

  • Svar på tråden Potträning
  • Äldre 31 Dec 15:57
    #1

    Sluta tjata, så kommer det av sig självt.

  • Äldre 1 Jan 02:27
    #2
    Tofflans skrev 2017-12-31 15:57:07 följande:

    Sluta tjata, så kommer det av sig självt.


    Tror du verkligen det? Hade barnet varit två år så visst, men nu är det en fyraåring TS pratar om.

    Varför inte bara ta bort blöjorna? Finns det inga hemma så kan han inte välja att använda dem.
  • Äldre 1 Jan 21:28
    #4

    Låt honom använda toaletten.

    Lättare för alla.

  • Äldre 4 Jan 09:50
    #5

    Blir han "ledsen/störd av" att kissa på sig? Menar inte att ni ska låta honom gå runt i kissiga kläder men när vår dotter skulle bli blöjfri tog vi bort blöjorna mer och mer. Hon kissade på sig ganska ofta de första dagarna men efter kanske tre dagar började hon springa till pottan när hon skulle kissa. Sen satt vi och läste ofta på pottan, hon älskar Mamma Mu vilket gjorde att vi kunde få henne att sitta för en längre stund och slappna av (och när hon slappnade av kom ofta kisset).

    Vi har även blåst såpbubblor på pottan, tagit ut pottan i vardagsrummet och sett på film tillsammans, hon har haft potta tillfälligt på toaletten och det rum hon leker i (när det är dags gått det ju ofta fort).

    Det är vad jag kommer på att vi gjorde spontant...

  • Äldre 4 Jan 09:52
    #6

    Inte tillfälligt, tillgängligt

Svar på tråden Potträning