Vad exakt är kravlöshet och varför funkar kravlöst så dåligt i praktiken?
Blir så trött på detta ord som folk i dejtingvärlden slänger sig med utan att ha tänkt igenom dess innebörd alls. Att vilja slippa ansvar är för mig inte samma som kravlöshet. Det är där jag tror det blir fel nr man dejtar....
För mig är kravlöshet ett underförstått osynligt band så fort vi inleder ett umgänge med varann som inte stannar vid ett ons. Alla relationer har något slags inbyggt krav som jag ser det även om det inte innebär att man måste umgås eller höra av sig vid vissa intervaller men att jag förmodligen med stor säkerhet kommer att göra det någongång eftersom vi fattat tycke för varann. Om jag inte hör av mig alls kommer det förmodligen att uppstå en undran i den andre.Sedan kan vissa relationer ta paus och andra rinna ut i sanden utan större dramer. Med mina vänner t ex känner jag ingen press längre eller krav på att det måste se ut på ett visst sätt och det kan gå lång tid mellan varven. Men likväl känner jag det osynliga bandet och känner en frivillig obligation gentemot dem. Vill jag inte längre vara vän med dem så beror det alltid på något som är värt att kommunicera. Likaså med män jag träffat och haft sex med och spenderat timmar på telefon för att lära känna varann. Det skulle aldrig fall mig in att inte höra av mig mer utan att de förstod varför. Jag känner ett ansvar som människa gentemot en annan men detta är inget som hör till vanligheterna bland de jag dejtat.. Allra oftast försvinner de flesta spårlöst har jag märkt. Blir så konfunderad över hur olika man kan se på kravlöshet...
Vad är det kravlöshet för er exakt?Är det samma för era vänner som de ni dejtat t ex?