• Anonym (Anonym)

Min pappa vill skada killen som jag älskar

Hej

Innan ni börjar läsa så hoppas jag att ni alla har förståelse och kan försöka sätta er i min situation.

Jag har varit tillsammans med en svensk kille i fyra år, idag är jag 22 och han 27. Han är verkligen det bästa jag vet och den mannen jag vill spendera resten av mitt liv med. Jag älskar honom över hela mitt hjärta och varje gång jag tänker på vår situation så brister det i mitt inre. Han älskar mig så mycket, behandlar mig så bra och jag kan bara inte släppa taget om honom.

Min pappa är libanes och min mamma dansk. Jag kommer ifrån en väldigt strikt familj som lever tillbaka 100 år och kommer aldrig acceptera kärleken min. Min bror har hotat mig för ett år sen då han fick reda på att jag träffar den killen, han hotade mig att han kommer ta mitt liv eller skada min kille om jag inte lämnar honom. Min kille vet om detta och trots det vill han inte släppa taget, fastän jag tog avstånd ifrån honom för hans egen skull, för att jag älskar honom så jävla mycket kan inte låta någon skada honom, då jag aldrig hade förlåtit mig själv för det.

Idag är vi trots det fortfarande tillsammans och kämpar men jag har kommit till en punkt där jag inte vet vad jag ska göra, jag mår så jävla dåligt varje dag, ibland funderar jag på att ta mitt liv men lika fort går den ideén bort, då jag tänker på smärtan som mina nära och kära kommer att få leva med.

Jag vill gifta mig skaffa barn och bilda familj med denna killen men jag vill inte fly hela mitt liv för att jag valde den förbjudna frukten.

Polisanmäla är ingenting jag kan göra då jag kommer ifrån en stor familj, jag har försökt att övertala min pappa men varje gång jag tar upp det så hotar han mig och säger att han kommer att ta mitt liv eller skada killen.

Min bror har misshandlat mig flera gånger tidigare och jag orkar inte mer. Min mamma som är dansk ställer sig bakom min pappa och tar hans parti. Jag är helt förkrossad. Jag vet inte vad man gör eller hur man lever med en sådan börda.

Jag funderar på att ta mitt liv istället för att skada människan som jag älskar mest i denna världen för jag kommer aldrig kunna släppa taget, gå vidare och leva ett normalt liv utan honom. Jag kan inte, kan inte acceptera att min familj ska stå i vägen mer. Jag har rätt att leva och vara lycklig men det går inte, jag är trött på livet och mår så dåligt varje dag, jag kan inte sova om nätterna, jag är trött på orättvisan och situationen jag är i. Jag vet inte hur man tar ett klart beslut och vad man gör?

Finns det någon där ute som har varit i samma situation, att ta sitt liv är det den sista utvägen fastän jag vet han aldrig kommer förlåta mig för det så kan jag inte låta honom lida mer. Han förtjänar att vara lycklig. Jag älskar honom för mycket :(

• Svar på tråden Min pappa vill skada killen som jag älskar
  • Emmacecilia

Du lever i en klan där familjen och släktens heder hänger på din och de andra kvinnornas oskuld. Det fungerar inte så i vårt svenska samhälle. Det ska inte vara så i Sverige! Vi har redan förlorat så många fina tjejer och killar till denna grova grymma sedvana, jag accepterar det inte. Jag vill att du kontaktar Sara Mohammad på Riksföreningen mot hedersvåld : gapf.se. Där kan du och din kille få hjälp. Ni har rätt till ert liv och er kärlek. Det är dags att få ett stopp på dödandet nu anser jag.

Ring imorgon!

• Anonym (G)

Fly skulle jag gjort.. en pappa och mamma o bror som hotar dig, misshandlar o inte stöttar är endå inget i ha.

Hur kan det va ok att din pappa träffat en dansk men du får inte va med en svensk ??

• RJEL
    Emmacecilia skrev 2018-01-02 03:32:27 följande:

Du lever i en klan där familjen och släktens heder hänger på din och de andra kvinnornas oskuld. Det fungerar inte så i vårt svenska samhälle. Det ska inte vara så i Sverige! Vi har redan förlorat så många fina tjejer och killar till denna grova grymma sedvana, jag accepterar det inte. Jag vill att du kontaktar Sara Mohammad på Riksföreningen mot hedersvåld : gapf.se. Där kan du och din kille få hjälp. Ni har rätt till ert liv och er kärlek. Det är dags att få ett stopp på dödandet nu anser jag.

Ring imorgon!

Håller med! Ring imorn!
  • Anonym (Anonym)

[quote=78325838][quote-nick]Emmacecilia skrev 2018-01-02 03:32:27 följande:[/quote-nick]Du lever i en klan där familjen och släktens heder hänger på din och de andra kvinnornas oskuld. Det fungerar inte så i vårt svenska samhälle. Det ska inte vara så i Sverige! Vi har redan förlorat så många fina tjejer och killar till denna grova grymma sedvana, jag accepterar det inte. Jag vill att du kontaktar Sara Mohammad på Riksföreningen mot hedersvåld : gapf.se. Där kan du och din kille få hjälp. Ni har rätt till ert liv och er kärlek. Det är dags att få ett stopp på dödandet nu anser jag.

Ring imorgon![/

Vad är det man får hjälp med? Är det sekretess?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (G) skrev 2018-01-02 03:34:31 följande:

Fly skulle jag gjort.. en pappa och mamma o bror som hotar dig, misshandlar o inte stöttar är endå inget i ha.

Hur kan det va ok att din pappa träffat en dansk men du får inte va med en svensk ??

det är ju okej för män att få vara med dem vill men inte vi kvinnor, vi är inte lika värda enligt honom.
  • Emmacecilia
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-02 12:20:49 följande:

[quote=78325838][quote-nick]Emmacecilia skrev 2018-01-02 03:32:27 följande:[/quote-nick]Du lever i en klan där familjen och släktens heder hänger på din och de andra kvinnornas oskuld. Det fungerar inte så i vårt svenska samhälle. Det ska inte vara så i Sverige! Vi har redan förlorat så många fina tjejer och killar till denna grova grymma sedvana, jag accepterar det inte. Jag vill att du kontaktar Sara Mohammad på Riksföreningen mot hedersvåld : gapf.se. Där kan du och din kille få hjälp. Ni har rätt till ert liv och er kärlek. Det är dags att få ett stopp på dödandet nu anser jag.

Ring imorgon![/

Vad är det man får hjälp med? Är det sekretess?

Du måste själv prata med dem. Har du inte hört talas om Sara Mohammad? Googla och läs på om deras arbete. Saras bror hotade henne med gevär, om hon inte gifte sig med gubben familjen sett ut skulle han skjuta henne. Hon sa ja, och sen rymde hon. Och startade upp denna förening som hjälper tjejer och killar i din situation. Du pratat om döden, att ta livet av dig för annars dödar din pappa eller bror er. Men då kan du väl först söka hjälp åtminstone? Ring idag. Varje dag som går ökar ju risken för er båda!
  • Anonym (sss)

det är väl klart du kan polisanmäla! Trist att det är din egen pappa det handlar om men även pappor kan polisanmälas och även pappor behöver lära sig att hot kan de inte slänga omkring sig ostraffat! 

• Shameless

Och varför var det okej för din pappa att bli tillsammans med en vit kvinna men inte att du blir tillsammans med en vit man? Jag förstår inte logiken...

• Anonym (Frihet)

Jag kan inte sätta mig in i din situation, men du är 22 år och vuxen, du måste få vara fri att välja ditt liv. Jag håller med om att du ska ta kontakt med föreningen som tipsades om förut. Har du inte redan gjort det tycker jag du ska försöka flytta hemifrån så fort du la, kanske börja studera på en folkhögskola eller liknande? Var stark och lycka till!!

• nevermind

Givetvis kan du polisanmäla hoten. Och misshandeln som din bror utsatt dig för.

Ring en kvinnojour. De är proffs på sånt här.

Svar på tråden Min pappa vill skada killen som jag älskar