• ....

Är detta positivt?

Hej. Jag och min fästman har försökt skaffa barn 1,5 år och igår fick jag äntligen ett plus när jag gjorde ett graviditetstest. Är helt överlycklig samtidigt som jag är extremt nojig att jag bara inbillar mig att det är ett plus? Bör jag ta ett till test eller kan jag lita på det där? Vad skulle ni säga? Behöver nog bara lite bekräftelse ;) Har illamående och ömma bröst på ett sätt jag inte upplevt förut. 

• Svar på tråden Är detta positivt?
  • Jmlwc

Köp ett cb digital så slipper du undra:) men Grattis till plus

• Anonym (Moja)

Jadu,jag minns såväl känslan. För oss tog det också 1,5 år innan plusset och jag kunde inte heller tro på det. Men det där är ett solklart +, stort grattis!

• ....

Tofflans skrev 2018-01-02 12:47:50 följande:

På vilket sätt kan du se detta test som nåt annat än positivt?

#2. Jag antar att det beror på att man gått och väntat och hoppats i 1,5 år och när det väl händer kan man inte tro det är sant. Då är inte ens ett sjävklart plus lika självklart längre och det kan vara skönt med bekräftelse från andra erfarna :) 

• ....

Tack för era svar. Kan ett graviditetstest visa falskt positivt?

• Anonym (Moja)

Nej det gör det inte, positivt är positivt. Men spring iväg och köp ett digitalt och en burk folsyra så kanske det blir verkligare

• Anonym (Grattis)

Det där pluset ser tydligare ut än mina jag gjort.. plusat 4 gånger förstår osäkerheten när man väntat så länge.. jag hade nog köpt några test själv för att bekräfta mig själv Grattis!!!

Svar på tråden Är detta positivt?