• Fibban16

Dunkande mage??

Hej, jag är gravid i vecka 32 nu (31+4) och kännner då och då att det börjar dunka längst ner i magen precis som ett tydligt hjärtslag men det är bara ibland det kommer och det håller bara i sig en liten stund, undrar om det kanske är hicka som är så tydlig eller vad det kan bero på?? Har någon haft liknande? Och om det skulle vara hicka eftersom jag känner det långt ner i magen betyder det inte då att bebisens huvud måste ligga där nere och därmed kanske hon redan är fixerad?

• Svar på tråden Dunkande mage??
  • DazaC
    Fibban16 skrev 2018-01-02 18:11:24 följande:

Hej, jag är gravid i vecka 32 nu (31+4) och kännner då och då att det börjar dunka längst ner i magen precis som ett tydligt hjärtslag men det är bara ibland det kommer och det håller bara i sig en liten stund, undrar om det kanske är hicka som är så tydlig eller vad det kan bero på?? Har någon haft liknande? Och om det skulle vara hicka eftersom jag känner det långt ner i magen betyder det inte då att bebisens huvud måste ligga där nere och därmed kanske hon redan är fixerad?

Hej!

Är själv i vecka 32 och skulle vilja påstå att det förmodligen är hicka du känner. Har själv erfarenhet av den känslan även om jag kände det mer första gången jag var gravid. Kände det också ofta långt ner i magen men om det tyder på att barnet ligger med huvudet ner eller inte är svårt att säga, men troligtvis. Sen kan de ju ligga med huvudet neråt länge utan att vara fixerade, dvs att huvudet är ruckbart. Vissa fixerar sig först vid förlossningen så det är väldigt individuellt. Minns inte när barnmorskan börjar känna efter hur huvudet sitter där nere men tror det var närmare BF...
  • fanola

Jag fick höra av min BM att där du som tydligast känner av hickan, där ligger bebisen med ryggen.. :)

Svar på tråden Dunkande mage??